lördag 8 juni 2024

I VÄNTANS TIDER

 Hej igen !

Nu har Prinzen hållit sig lugn är både inne och ute på sin nätade uteplats, som även är min balkong där

jag solar , Nu de sista dagarna har det varit för kallt att  göra det. Lika förra året läste jag på minnen inne på facebook. Det minns jag inte,. Min älskade vän har varit i Tjeckien och spelat poker. kom hem sent  i går kväll, Hade förlorat allt han vunnit. så han var ganska moloken, Det kan jag mycket väl förstå.



Har jag tur får jag träffa honom idag. Då får han, om han vill berätta lite  Svårt följa på facebook..Några foton togs. det är kul minne, ett fick jag via sms.Då satt han bredvid en ung kvinna. Han har sagt att det finns kvinnor som spelar men det är inte lika vanligt som att män gör det.

Kvinnor gör allt som männen gör, nästan. finns vissa saker vi inte kan . det vet du så det behöver jag inte skriva om.


Nu skiner solen fint 14+  5 m/sek. sydlig vind. , hoppas det blir varmare snart igen. Mina leder

behöver mjukas upp.  


Ha det så bra kommer snart tillbaka.


Kram Mi  🍦




1 kommentar:

  1. Sköna sommar! I kväll kommer vi att få regn och det är bra. Jag ska ta mig en kort promenad, jag har lärt mig att gå lite igen, men använder nog kryckor och rullator om vart annat. Jag föll ju i fjol då jag var och simmade, nåja det var en lång historia. Det där med kortspel med pengar inblandat låter inte så bra, tycker jag. Klöver åtta Bismarck är jättekul! Hoppas du får en riktigt fin söndag. Du ska väl rösta eller har du gjort det redan?

    SvaraRadera