söndag 7 april 2024

MITT LIV SOM ÅTTIOETTÅRING MED KATT

Det går mot ljusare tider vi inväntar vårens intåg, fick ett bakslag med snöstorm den 3;e April samma dag då Prinzen stack ut genom nätöglorna han buffat sönder nätet då katterna utanför lockade ut honom.
Tog några timmar innan jag saknade Prinzen men inte 5 timmar som första gången 28 Mars. Hade det varit en vanlig dag hade jag säkert inte gått utanför dörren. Men tror jag gick ut 11 gånger den dagen ,  för att försöka få in honom, Men Prinzen ville inte gå ut i snö-ovädret, så jag gick till förrådet hämtade upp transportburen, satte den innanför nätet och Prinzen gick in i den direkt.

Härligt att få in honom igen. Han var lite skrämd för något , för nu vill han inte vara där ute långa stunder,  
                                                       Här är han under balkongen 


Provisoriskt har jag lagat det nerslitna nätet  framför spjälorna i balkongräcket, Det andra är av garn, tillverkat i Tyskland. 



Hade ju grannar ovanpå  som klättrade sönder båda sidorna och nätet på framsidan. så det är inte så säkert längre, de saknade nycklar, Ingen ersättning fick jag begärde 1,500..
Måste få någon att hjälpa mig skaffa nytt nät, det galvaniserade är inte följsamt nog. Och det är vasst.

Det var ju Mars och då löper  katterna. Fast han är kastrerad så borde han väl inte hålla på så där, Det har han aldrig gjort förut. 

Hoppas att Prinzen håller sig lugn,  för då blir jag också lugn. Blir jag det minsta orolig. knasar mig mage till sig. Och jag blir sjuk. Nu kan vi leva fullt ut både  Prinzen  och hans  matte Mi.

Kan ju var kul att skriva ett inlägg än en gång och kanske få en kommentar, som tacksamt tas emot.

Ha det så bra så länge,
Så ses vi snart igen.
Kram Mi 💚






4 kommentarer:

  1. Suzanne Normark7 april 2024 kl. 13:10

    Tur du fick in din Prinz häromdagen. Hoppas kommande vecka blir toppen för oss alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Suzanne, ja det var det verkligen. Har en viss oro så jag går dit och tittar stup i ett. Tomaz har köpt nät jag bad honom om, Lättviktsnät Jula. så bara det blir lite varmare fryser om mina fingrar. så ska jag sätta om det på nytt. Mest framför spjälorna som har slitits ut, och Prinzen buffade ett stort hål lagom att tränga sig ut igenom, när katterna på utsidan lockade på honom. Ha n fullkomlig vecka vad som är kvar av den.

      Radera
  2. Hoppas du får det åtgärdat så den inte kan smita ut flera gånger, skönt att den kom in tillbaka. Du är en bra matte åt din Prinz!

    SvaraRadera
  3. Tack Lisbet , ,ska försöka fixa annat nät ,om jag kunde ta mig till Morabergsområdet, annars får det galvaniserade duga. det kan han inte bita av.

    SvaraRadera