fredag 25 februari 2011

DAG TVÅ MED XTRAVAGANZA

Igår var det kämpigt värre.Har ju själv föresatt mig i den här situationen.Helhjärtat.Det gick inte att gå ner så mycket och fort som jag ville på en månad.Prövade Allevo-metoden 2008, började tröstäta, och surrugatet för alkoholen blev godis, sötsaker, bakelser, drömtårtor, inte mycket, men varje dag.Sen slutade jag röka. Vad gjorde jag då fortsatte att ha godis påsar undansmusslade för mig själv.Att ta till när det förbaskade suget blev som värst.Ända hade jag nikotintuggummi utan nikotin.Som jag bad om på varje apotek jag besökte, så tiggde jag åt mig ett par påsar.Såg sedan att flera var utgånget datum på dom som blev över.Det hjälpte.Då skulle jag haft en släpande röst att lyssna på. som jag har nu genom Xtravaganza.Första dagen garvade jag åt henne, lite nervöst.Men idag var jag mer eller mindre så slö att jag lyssnade på vad hon sa.Närapå att jag somnade.Ninni  som är min hälsokonsult, sa att jag kunde bli matt.Just det här att dricka hela tiden.Te´, kaffe, vatten, te´,och så näringsoppan med jämna mellanrum.Idag drog jag ut på det  till kl.. 9.10, 13.10 17.10 kommer att bli för tidigt, så den påsen dricker jag nog efter Kl.18.00. Igår lade jag mig kl.22.00 för att slippa känna av hungern.Lite bättre idag.Men sugen på apelsiner,äpplen, det behöver inte vara sött.det begäret har släppt.REDAN.

Det här var ett viktigt beslut jag gav mig inpå.Brydde mig inte om vad andra sa.Jag vet hur dyrt det kommer att bli. Sätter in på ICA-kortet varje månad 2.300:- det är inte bara för mat allt annat också.Här kommer att dras 859:- varje månad i 6 månader.efter det dras 599:- varje månad i 6 månader. Har redan betalat 1.149:-

Kan inte begripa vad det är som kostar så mycket.,deras timpenning är säkert inte billig, lokalhyran alla maskiner och redskap kostar säkert en hel del. det var ingen ide´leta efter något annat. Det här ligger nära mig, på gångavstånd.c:a 20 minuter. Kanske andra går fortare. Jag var tuff som gick hela tråkiga vägen dit, då jag skulle bli presenterad för dem.

I kontraktet står det att om jag inte gått ner så mycket som är brukligt, avbryts medlemsskapet och jag behöver inte betala mera.Det var före den 16 Mars. 9 kg ner alltså.Det är ju ingenting på mig, syns inte.
Tog ett foto på min profil i morse.men  tror jag väntar med att publicera det tills det går att se en skillnad.

Vem har inte sett en hög-gravid  i sista  skedet..Men inte i min ålder.Så ser jag ut, om inte värre. Då förstår
Du varför detta var en nödvändighet för att överleva. Det frestar på mina knän, kan inte klippa tånaglarna.
Kan inte lägga  eller sätta mig på golvet, då kommer jag inte upp.

Fick i min ungdom för mycket sjukgymnastik, vilket resulterade i punktering av vätska  i högra knät.Efter  9 veckor med gipsat ben.Kunde jag inte längre sitta på huk. Det som vi flickor gör uti i naturen. För då måste jag hålla mig i något och häva mig upp.Besvärligt.

Vi är många i bloggvärlden som kämpar för att mista det som vi burit på för länge.

Så nu ska här kämpas, det får ta den tid som behövs.Ska försöka hålla humöret uppe.
Mina muskler är ju förslappade, så det gäller att träna upp dem.Det ser jag fram emot.
 Kommer att skriva fler gånger om det händer något roligt  under där här tiden.

6 kommentarer:

  1. Jävlar, nu har du allt bestämt dej!! Kan riktigt se hur du med bestämd blick tar tag i muggen med soppa...Å jag bli sååå imponerad, det har jag sagt förut, men det tåls att upprepa.
    Du undrade vad som händer med lillprinsen nu. Han har blödarsjuka, så det har inget med mat att göra, däremot inre blödningar och ledblödningar är det man är rädd för, en del som har den här svåra typen som han har sitter tyvärr i rullstol i vuxen ålder p.g.a. att lederna inte håller längre. Törs knappt tänka den tanken.
    Ha´nu en riktigt bra helg!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Kör hårt, Mi! Det här klarar du, jag ska heja på dig :)
    Jag ska snart ta tag i mina kilon också, ska bara bli lite piggare efter alla förkylningar och magsjukor.

    SvaraRadera
  3. Det kommer säkert att gå bra det här, för du verkar vara så motiverad och det är ju motivationen man måste ha för att lyckas.

    Ha en skön helg Majsan!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  4. Det här klarar du säkert Mi! Du verkar vara en målmedveten kvinna.
    Ska titta in och peppa dig då och då och tack för du delar med dig av dina spännande berättelse du skriver om som hänt i ditt liv.

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Sylvia

    SvaraRadera
  5. vad duktigt av dig....så skönt det kommer bli då du börjar rasa i vikt..glad för din skull....tänk man blir ju glad bara av nåt kilo, superpeppad att fortsätta...xtravaganza påminner om Itrim, som jag går på....jag har gått ner sju kg och livet leker!! Det går mot vår och nya trevliga kläder,,KUL!!! Kram

    SvaraRadera
  6. Idag fick jag tillbaka startavgiften på 600:- Greger tyckte inte det var någon ide´att jag fortsatte.Hade inte tappat så många kilon som man ska.
    Tack gode tid för att det redan var förbestämt att jag fick bryta kontraktet före den 16/3.De ville ha tillbaka handboken +CD-skivan.Det fick dom, men glömde ta med shakern.Som jag aldrig använde.

    Känns lite snopet,men glad ändå.
    Nu kan jag lägga de pengarna på ett annat ställe där de inte ser ner på en äldre kvinna som vill förbättra sitt utseende.För att må bättre.

    SvaraRadera