lördag 20 november 2010

VAKNA

Så heter deras tidning. Nu fick jag besök av dem idag igen. Jehovas .En Mamma och en dotter och en Fillipinsk kvinna, som tyckte jag var så trevlig förra gången.Nu fick jag veta att dottern heter Louise, gissa på nio år, det stämde,hon nickade.Det var kanske Louise som ville gå och hälsa på mig.Jag pratade ju med henne också, precis som förr gången.Jag visade min Konfirmationsbibel för Louise, då såg hon att det stod mitt namn på den i guld.Då sa hon att hon hette det också Louise alltså.Frågade om någon visste hur man öppnar en kokosnöt, det visste Louise.Hon visade mig på ett ungeär hur jag skulle gå till väga,sen sätter man i ett sugrör och dricker ur mjölken.

Tänkte inte öppna först, varken hörde eller såg vilka de var.Sa som jag brukar, öppnar inte åt okända.Sen hörde jag Mamman sa Jehovas.
Jag hade ju fått en uppgift förra gången att ta reda på vad Gud hette i förnamn.De ser så allvarligt på detta troende.Fast jag tillhör Svenska kyrkan och har min barnatro där i bakhuvudet.Att ta till om det kniper.Jag sa att jag glömt bort det där,men  då heter väl  Gud  det Ni står för.
Har en svag aning att jag skrev något om det förra gången också.

Nu var jag ju trevlig, även denna andra gång, så förmodligen blir det en påhälsning en tredje gång inom kort.
Det var de tre "vise" som kom så här före jul, hon läste ju något om framtiden.Men vad, det hörde jag inte, det var för tyst.

Mamman frågade om jag höll på med bloggar fortfarande.Jo, nu minns jag , sa att nu fick jag något att skriva om på inlägget och så blev det denna gången med.

Jag friskar upp minnet för Dig lite.

13 kommentarer:

  1. De ska ju ut och missionera, de här vittnena och jag tycker att man kan beundra dem lite för sitt mod. De vet ju inte vad som väntar när det kommer in i ett hem.

    Annars uppskattar jag inte deras besök. Jag är vänlig mot dem och tar emot deras skrifter, men jag släpper inte in dem.

    Vi har rätt många som är med i Jehovas vittnen här i Klintehamn och min farmor och hennes syster var med i det.

    Ha en riktigt fin lördag!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar dig en mysig helg!

    Tack snälla för ditt mail, har varit så mycket nu så jag har inte hunnit svara.

    Jag tycker Jehovas och andra religiösa som ringer på dörren är ganska jobbigt, men jag är inget otrevlig utan brukar ta emot deras skrifter och faktiskt läsa. Att det finns något efter döden är kanske inte så omöjligt men ingen vet ju så därför ser jag biblen mest som sägner och sagoberättelser.

    Ha en mysig helg!¨Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hm...jag är nog av den sorten som inte tar emot dessa besök.
    Har nog säkert ett stort rött kryss över namnet för hit kommer d inte =)...
    Men jag vill inte bli på tvingade en tro...och jag tvingar inte min tro på någon.
    Men för det säger jag inte att det är fel att du pratar med dom, en var gör som man vill....och du Är ju snäll, det vet jag.


    Ha en finfin lördagkväll.

    SvaraRadera
  4. Jag har bestämt mig för att ha min egna lilla tro och det trivs jag alldeles utmärkt med.Vill inte bli påverkad av andra.
    Programmet jag använder mig utav heter artisteer.Det kostar några hundra och gäller ett år.Men är man som mig ingen datatekniker så är det suveränt.

    SvaraRadera
  5. Det är svårt det här med tro, man ska känna efter, känns det bra så är det bra för mej! Jag har lite svårt för dessa som "knackar dörr", särskilt om de har barn med, det känns lite som om de spelar på ens känslor. Men du gör absolut rätt som går efter din egen känsla, ingen annan kan bestämma det åt dej!! Det är ju absolut inga onda människor.
    Ha en riktigt bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kikar in och önskar dej en fin Kväll!
    Och tack för dina vänliga kommentarer!!!!

    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  7. kikar in hos dig och önskar dig en fortsatt skön söndag kväll!!

    SvaraRadera
  8. Morning! Du måste ha tålamod som en ängel!! Hoppas vittnena har vett att uppskatta pratstunderna med dig! Jag har inget att säga dom...
    Vad trist att ni i ditt område ska behöva känner er undanskuffade från vissa platser i närområdet! Hoppas det löser sig!
    Kramen!
    Ragnvi

    PS. Din laxsida såg gooood ut!

    SvaraRadera
  9. Morning! Hur har du det?! Snöat inne? Minns inte men du skulle till din syster...kom du iväg i ovädret?!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  10. Det verkar som dina besökare inte var så påträngande i alla fall. Jag har fått köra dem på porten ett antal gånger för ger man dem lillfingret så tar de ofta hela handen.
    Man måste ju få bestämma själv vad man vill tro på.
    Ha nu en skön första advent!

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Tittar in för att önska dig en riktigt trevlig helg och första advent!

    Kram Ingrid

    SvaraRadera