söndag 12 september 2010

TAMA ROVDJUR TILL SALU

Det blev en trevlig utflykt. Se lite andra människor.Alla som älskar våra tama rovdjur. De finns till salu på Södertälje Katthem, Morabergsvägen.
Det fanns ingen som jag fastnade för, ingen som la huvudet på sned, när jag lockade på dem.De låg så loja som om de var drogade.Kanske det var sova-middags-tid.De verkade mätta och belåtna.
Bara kattungarna som var i liv och rörelse.

Jag köpte på loppisen två matskålar i plast. Tror jag behåller dom ifall att.Jag kanske får vara kattvakt, låda har jag.Men ingen sand.och ingen mat. Ska se till att det finns hemma. utifall att.

Kan ju åka dit fler Söndagar, då det är öppet hus.
De kostar minst tusen kronor för en vuxen, som är kastrerad och öronmärkt.Kattungar måste man köpa två samtidigt. Det var en liten flicka som bara ville ha en, för det fanns redan en katt hemma. Hon fick åka tomhänt. Helst hade hon velat ha en häst.
Sa man kan inte få allt man vill, Du får vänta tills Du är vuxen, då kan Du köpa vad Du vill.(nästan)Var nog inte fullt så intresserad ändå, av en katt.De vill så mycket i 8-12 års åldern.De har svårt att bestämma sig för vad de egentligen verkligen vill ha, behöver ju inte vara en katt.Bara något, som bara finns där, och behöver kärlek.

1 kommentar:

  1. Morning o tack för grattiset hos mig!
    Hoppas dina frysproblem löser sig!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera