måndag 13 september 2010

GUMMI - STÖVLAR

Idag regnar det. Inte något lätt regn. Nej det störtregnar.Regnet står som spön i backen. Undrar var det ordspråket kommer ifrån ? I England it rains like cats and dogs.Konstigt uttryck.Oöversättligt.
Y. ville jag skulle handla på apoteket.Men det han skulle ha räckte med att handla på COOP FORUM som ligger vid Wasa handelsplats.
Jag gav mig iväg vid 13-tiden, då jag sett färdigt på mina serier.

Det var inte fullt så mycket folk ute,som när solen skiner.Men de som måste ta sig ut,för diverse ärenden, som jag till exempel.Inte ens barnen hade gummistövlar.Det hade jag på mig.

Jag tyckte det var skönt.Är man rätt klädd, så gör det inget om det regnar.Regnet stänkte upp, så jag blev blöt ända upp över knäna. Det torkar.

Tog med lite burkar som jag hittat ute,de som inte är för skadade, går att få pant för.Idag blev det 13.50. Många bäckar små, blir snart en stor å.

Hade ju ingen överhängande brådska. Tittade runt lite. Kom på att jag behövde köpa färg till kopiatorn.Original HP Inks. nr 22 199:- . Sen köpte jag självhäftande papper, med stenar som mönster. Tänkte klä in den mörkbetsade byrån i hallen. Det blir lite ljusare då.3 rullar á 79:-/ styck. Ibland kostar jag på mig lite annat än mat.Har ju slantar över tack vare frysen som blev skadad.
Det finns inget ont, som inte har något gott med sig.

3 kommentarer:

  1. Är så mysigt att läsa om vad du sysslar med om dagarna, märks att du tar tillvara dina dagar och gör alltid något av dom.
    Tänk bara att du själv ska njuta mest, söta du.

    Ha en bra kväll och tisdag.

    SvaraRadera
  2. Jo nog stört regnar det idag alltid.
    Vad skönt att du fick tag på lite smått som du behövde.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för fin kommentar inne hos mig! Får du inte in bilder i din blogg eller har du inga bilder att lägga in? Har du ingen kamera kan du få min gamla. Den ligger nere i Småland till ingen nytta. Skickar den i så fall gärna till dig. Den är inte så fiffig men bättre än inget kanske?
    Kram Eva Linnea

    SvaraRadera