tisdag 14 september 2010

GRANNLÄNDERNA LÄSER MIN BLOGG

Idag blev det en solig dag.Var ute tidigt i morse för att en person igår hade sagt att det fanns kattungar under en balkong på Prästgårdsvägen. Så det ville jag inspektera.

Mycket riktigt. Såg två jättesöta, en svart o.vit och en röd och vit.Vem vet inte hur söta de är när de är så små.Bara några veckor. Gick hem efter en burk kattsardiner som jag köpt åt Gäsper.Det går att köpa ny till honom. Hällde upp på en plastbytta,och gick över.Då fick jag även se Mamma katt, tabbytecknad. Underbart vacker.Snälla ögon.Tror hon förstod att jag inte var farlig.Fast ungarna gömde sig.

Senare på dagen gick jag dit med min granne som ville se dom.Hade med en burk, men kunde inte öppna den, för öglan gick av.Kanske den som tittar till dom, kan ge henne maten.

Fotade till mobilbloggen.

Såg nu att Danmark, Finland, Norge och Sverige alla läser min blogg.Har Feedjit som talar om det.Även en granne som bor i Buffalo USA har läst den.Vi är även FB-vänner. Många städer i Sverige nämns. Då kan jag gissa mig till vilka det kan vara.Men jag vet inte att jag känner någon i grannländerna.Kanske de ger sig till känna.Det kunde vara roligt.Deras språk kan jag inte.Nöjer mig med mitt eget. Svenska.

Tror det finns översättning, som jag har på facebook och på min gmail. Brukar ta till det när jag tycker det blir för svårt.Engelska kan jag ju.Men inte alla ord, inte affärsengelska.

6 kommentarer:

  1. Hej Mi!

    Vad kul att hon kände igen vårt hus. Vetlanda är ju en rätt så liten stad på gott och ont ;)

    Tack snälla du för dina värmande rader!

    Önskar dig en en riktigt fin kväll!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade till min blogg. Alltid trevligt med nya besökare.
    Hoppas att du lyckas fixa till det där med Picasa så får bilderna dit du vill.
    Själv har jag ett knippe album i Picasa. Trevligt även där att kolla bilder och byta kommentarer.
    Tittar in igen och ser vad du skriver om!
    Ha en bra fortsättning på veckan! /SA

    SvaraRadera
  3. Morning o tack för goa rader hos mig!! Vet väl inte om jag precis drömt om vårt bröllop, blir kanske inte så när man campat ihop i många år...men nöjd blev jag i allafall!
    Du nämner din mobilblogg?!?!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  4. Hej!! Tittade in på din blogg, känns varmhjärtat och gott!! Återkommer gärna!!
    Ha en bra dag och sköt om dej!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Och här kommer jag och då står det Hemse i din feedjet.

    Jag har skickat dig ett mail, för jag tycker det är så tråkigt att du har svårt att ta dig in på min nya blogg. Hoppas att du inte tar illa upp över det.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  6. ...och här är en Motala-bo som tittar in :-)

    SvaraRadera