fredag 13 augusti 2010

SKRÄMSEL-SKOTT

Ska snart gå in till Yngve för det ska komma en från ekonomiavdelningen i Sociala faktorn. Yngve ville jag skulle vara där och lyssna. Utifall han inte uppfattade allt.

Ja det är inte lätt att bli gammal och glömsk.Yngve var helt säker på att Graflunds dragit hyran via autogiro,för så gjordes det när Markaryds hade makten.Sen slog det ihop på nåt sätt.En ny skrivelse skulle till för att gälla.Den hittade jag häromdagen, när jag gick igenom hans papper.

Nu ska han få en GOD MAN som ska sköta det. Kanske han inte blir vräkt,fast helst vill Yngve till ett Servicehus. Det vore nog skönast för alla parter.

Igår gick de som ansar ogräs lös på mina Lövkojor jag satt i landet utan för på framsidan. Var ut och gav karlfan en utskällning, ser Du inte vad som är ogräs eller planterat.Då ska Du inte hålla på med det där Du gör.En liten nyonrosbuske invid väggen rök med också. Får aldrig ha något ifred. Blir så förgrymmad.

1 kommentar:

  1. Fick reda på av en på bussen, för jag fråga om hon visste vad servicehuset i Ronna hette. Hon grunna ett tag, sen sa hon Slåttergården.

    Tror att det är Telgebostäders. Om det inte finns fler sådana där de kan ta in äldre som kan klara sig själv någorlunda.

    Det är bara att avvakta.Byråkratin är seg, vet vi av erfarenhet.....

    SvaraRadera