måndag 2 augusti 2010

Idag ska vi vara fåniga.Fånig hur är man då ? Skulle kanske googla på det, det kanske är dialektalt. Det kanske inte förstås av vem som helst. Kanske man bara säger i Småland, där jag växte upp, samma som reta, de retades= utövade mobbing. Hur som helst nu ska vi vara fåninga idag Måndagen den andra i Augusti, förr var det rötmånaden, men den har väl varit bra länge redan. Ingrid på Sten Stugu, hon har reda på sådant, Gotländska ordspråk och från Bondepraktigan.Det kan gälla än, fast folk är inte lika vidskepliga nu som förr. Jag gillar gamla ordspråk.Vädret kan inte stämma med den tack vare den globala ? någonting.Isbergen smälter.Kanske Sverige dränks om 100 år vem vet, inte jag, är inte här då. Är någon annanstans, kanske återfötts. Vi gör det om vi inte är klara med det vi ska utföra i detta livet.

Jag har levt flera gånger ,"vet Jag" en gång var jag slavinna hos Farao, men dog ung,(18 år) då katakomberna rasade samman.Hur jag vet det ? En f.d.svägerska hade tagit reda på det genom solens gång, fråga mig inte hur.Astrologi.Levde med Nefertite och de andra. Min Mormor trodde blint på det. För hon hade också varit där men inte samtidigt. Idag verkar allt det där FÅNIGT !

1 kommentar:

  1. Det låter ju rätt intressant att ha levt under den tiden. Synd bara att du dog i så tidig ålder.
    Nu får vi passa på och njuta av livet vi lever här och nu. :)
    Ha det gott.

    SvaraRadera