lördag 10 juli 2010

VÄRMEBÖLJA OCH SVETTDROPPAR

Oh vad kul.Såg nu att jag fått två kommentarer,det inspirerar mig till tusen, då vet jag att det kommer att funka. Hur som helst så skriver jag ju bara som det är.Allt är så sant och ärligt, ingen saga.Utan det har hänt i verkligheten.Har även fått en följare till som även jag följer.Jag skrev någonstans att jag tänker inte tjyva något från någon, för jag har hur mycket som helst att skriva om. Ibland kan jag få lite hjärnsläpp, som det så fint brukar kallas.När då ? Naturligtvis när jag skulle lösa MelXet.Det gamla det kan jag, men allt det nya, såg inte de två sista Idol.Det förlorar jag mycket på.Och inte har jag någon skvalmusik på om dagarna, som folk i allmänhet brukar ha.Varför ? Jo jag har ljud i skallen så det räcker och blir över,tinnitus,har jobbat i bullrig miljö.Bland annat som ung på diskotek.På mina föräldrars Stadshotell i Vetlanda.Nu fick jag fram det också.Tror förresten jag har skrivit om det förut.

Som förr när jag nyttjade alkoholhaltiga drycker i mesta laget.Då hade jag det man kallar "fyllsvett". Det vet jag bestämt att jag inte har nu och inte är det klimakteriesvett, det har jag passerat.Jag svettas så hemskt, det droppar från hårfästet och blöter ner hela mej.Ser att folk glor, men jag är van vid att folk glor på mig.Förr fräste jag som en vildkatt åt dom, för det irriterade mig att de jämt tittade på mig.har undrat om jag imbillade mig det.För så vacker är jag inte, så folk stirrar på mig, som om jag var en kändis.

De kan ju inte veta att jag varit statist i Åsa-Nissefilmerna, som spelades in i omnejd med Vetlanda.De bodde på hotellet, så jag blev bekant med alla kändisar. Då ja, men nu är jag väl ganska obetydlig.Förutom att jag blev fotad i Länstidningen när de öppnade Cura-Apoteket i ICA-MAXI´s lokaler där jag är stamkund.
Klart jag kände mig lite mallig i början, men det har gått över.
Det kan ju bero på att jag är blond,färgad nu för annars är det grått, det passar inte mig.Ser 20 år äldre ut i det.Så jag kostade på mig både färg och slingor samt klippning för 1.020:- det blir att spara nu igen, för det börjar växa ut, och då måste de färga över det.Vore jag inte kvinna, skulle jag raka huvudet, de män jag känner säger det är så skönt.Undrar om jag skulle svettas mindre då, på min kala hjässa.

1 kommentar:

  1. Hahaha ja du va glad att folk glor skulle vara värre om dom inte såg dig. Du är säkert helskön så d är därför dom tittar.
    Själv brukar jag trassla in mig i dom mest märkliga saker....och jag har inte ens varit med i någon ÅsaNisse film.
    Fortsätt va den du är med eller utan svett....med eller utan färg i håret.
    Såg att min utväxt vuxit som tusan i fjällen nu blir det färgtvätt....

    Ha d gott....

    SvaraRadera