lördag 10 juli 2010

ROBERT KARL-OSKAR ROBBAN BROBERG OCH JAG

Kallade han sig inte för Zero en gång också. Ja,det var riktigt givande, att för en gång skull, kunna njuta och roa mig, med att dansa och sjunga en kväll för mig själv.Som jag skrev på Facebook, (för ingen hörde, hoppas jag ingen störde).Det fattades två tjejer, Carola och Ingela. Han sjöng om Barbara och Marie Terese.Det sista kunde han bytt ut till Louise, så hade jag blivit besjungen. Tror inte det finns någon kärlekssång om Marie-Louise. Hörde Alf Robertsson sjunga om handlarens Marie-Louise och någon annan om myggan Marie-Louise.Marie för sig och Louise för sig, men aldrig ihop.Möjligtvis kan ju någon fransos sjunga, för det är ju ett franskt namn jag fått.

Pappa ville jag skulle heta Angelika, fast med Grekisk stavning.Pappa jobba som Hovmästare på Riche i Stockholm, eller om det var en annan krog, minns inte.För det var en grek som jobbade på samma ställe.Mamma tyckte Monica,tills hon ropade på fem ungar på bakgården, varav tre reste på sig.Hur de kom fram till det jag heter, vet jag inte.När jag var liten var det inget vanligt namn, men nu finns det många. Hittade en som hette som jag, när jag var barn, Marie-Louise Persson.Till och med hon tyckte det var kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar