lördag 10 juli 2010

SÅNG MED MITT NAMN I

Haha, hittade en sång där Aznavour sjunger om Marie-Louise, nu är min franska urdålig, kan förresten ingenting längre.Gick bara en konversationskurs på -60 talet för att Mamma ville jag skulle kunna göra mig förstådd och kunna ta emot gäster, från andra länder, som inte kunde det Engelska språket.Nu för tiden kan väl alla, även tyskarna engelska.Hur det är med holländarna vet jag inte,men där jag var i Eindhoven, för att jobba i en hotellverksamhet, där kunde de, det inte.Och min tyska var för dålig.Så det blev teckenspråket, fast Direktören van den Berg kunde svenska.Han hade två hotell.Jag fick inte uppehållstillstånd. Så det blev till att åka hem igen efter 3 månaders vistelse.Men roligt hade jag, som vanligt på det ljuva-60 talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar