söndag 11 juli 2010

UTFLYKT I LINA HAGE

Kom iväg som jag skulle. Det var en ung chaufför som körde buss 762 till Lina Hage, men tydligen hade han aldrig kört den rutten förut,för han blev lite villrådig och körde ner mot Lina Kyrka, vände sig om och sa: Jag ska visst inte köra ner här, men jag som alltid yttrar mig, det är okej, fortsätt den här vägen Du, så får vi se lite annat.De nybyggda stora pampiga villorna, som säkert kostar flera millijoner att bygga.Åter en ny "gräddhylla". Jag bodde på en i Pershagen, där Dennis hade fått en tomt genom kommunen.Där han lät bygga en kåk, efter vår plånbok.En och en halv plans med torpargrund.Ett Gullringshus, monteringsfärdigt, fast det återstod att bygga allting inomhus,det var bara ytterväggarna som sattes upp.I montage eller vad det heter.Där bodde vi i 16 år och 2 månader.Sommartid saknar jag det ännu.Ha en tomt att gå ut på, och sätta sig i en pergola, där det var svalt och skönt.Dottern flytta ut, jag blev arbetslös och det gick inte på en lön som en byggnadsarbetare fick.Det var väl 1990, sen tog det tre år,så var det kört. 10 månader tog det för att få huset sålt,det dök upp en som jobbat i Kina i 5 år, han hosta upp 945.000:- mer fick inte Dennis för huset.Det var som att skänka bort det. Det svider än..vi köpte oss var sin lägenhet i Lina Hage.Där Dennis fortfarande bor, men jag hade inte råd, för det jobbet jag fick, betala bara för 4 timmar, fick då ut 3.600:-/ mån,el 745:- telefon 3.500:- Jag flyttade för att ha råd att bo.Det blev Geneta, och där bor jag än, sedan -95. Tar en utflykt till Lina Hage, så gott som varje dag, sedan Dennis rasade i golvet, och bröt övre lårbenet.

2 kommentarer:

  1. Hej! Om du skickat medd. till mej på Facebook - jo, jag har ett konto där - så är sanningen den att jag ALDRIG är inne där. Min tid räcker inte, jag skulle aldrig ha tackat ja till den första inviten dit ... bara så du vet! Kul att du hittat min blogg!

    SvaraRadera
  2. Hyran på 2:an 76 kvadratmeter 5.745:-/ mån. Fick nalla på de spärrade 30.000:- som HSB ville ha i garanti.

    SvaraRadera