måndag 12 juli 2010

LAPP I TRAPPHUSET

Hur kan man glömma vad man själv har skrivit, blev tvungen att öppna ett nytt fönster för att kolla vad det handlade om.Jag har läst andras bloggar idag på dagen, innan jag for iväg till mina sysslor på Lodstigen 2 i Lina Hage.Kände inte alls för att åka idag.Men efter jag sett "Hem till gården", så for jag iväg, vet att Dennis vill ha AB.Han verkade piggare idag.Tystade ner mig för jag uschade åt värmen, han sa det blir väl inte bättre för det.Då gick jag min väg.

De skulle ha vattnet avstängt idag mellan kl.10-18. Jag hade tappat upp badkaret med kallt, ett par hinkar,några kannor en flaska och diskhon.Men när jag kom hem var vattnet på.Likadant innan jag for.Ingen verkade ha stängt av vattnet, under tiden jag var hemifrån.Inte efter jag kommit hem heller. Vad håller de på med Graflunds hjälpredor. De tyckte det kanske var för varmt att jobba idag.Inte lär vi få något besked om det.
Undrar om jag får hyresavierna i tid, det är ju ett nytt kvartal. Nu är det bara hyran jag inte har på autogiro,litar inte på företaget,hört av andra att de har dragit två hyror efter varandra på samma månad.Så det blir att fortsätta med betalningsavierna.Betala över nätet, tänker jag inte göra.

2 kommentarer:

  1. Hej :)
    Jag sa samma sak som du en gång .. aldrig jag skulle betala över nätet...hm .. nu gör jag det ;) så man blir tydligen mer modern en annan också ..även om man inte är så ung längre :)
    Jag tycker nu att det är smidigt att betala över nätet .. men de flesta räkningar har jag precis som du på auto giro ..men det är två som jag betalar över nätet . och så är det så bra att man kan föra över pengar till varandra .. för om min dotter behöver 100 kr . så för jag över den och med en gång kan hon gå och handla . för den sitter på hennes konto med en gång :)
    hoppas du har haft en fin dag och får en fin kväll nu :)

    SvaraRadera
  2. Hej Mi, tack för ditt besök hos mig :-D. Kram/ amaira.

    SvaraRadera