tisdag 13 juli 2010

TORKA & VÄTSKA

Vem vill inte ha vatten då man är törstig, ställde ut en liten plastbunke, och fyllde den med vatten. Tänkte att kanske något djur som smyger utmed balkongen, kanske vill släcka törsten.För några år sedan, hade jag en skatfamilj som lärde upp sina ungar, till vad de fick och inte fick göra.En brun att bada i en vit att dricka ur.Prata med skatmamman, tror hon förstod. För när jag tittade ut, så såg jag att de gjorde precis som jag sa.Jag fyllde på vartefter. Men en dag var de borta,inte skatorna men byttorna.Frågade flera grannar.Men ingen hade tagit bort dom.Men min granne t.v.från balkongen sett.Hon har hundar, då bara en.Och det var väl ett fasligt liv på skatfamiljen,så hon tog bort dom, när jag fråga henne blåneka hon.Men nu har kajorna tagit över allt oväsen.Därför såga de ner tre träd invid lekplatsen, för de skvätte ner barnen som satt i sandlådan med sitt träck.En av mina grannar i trappan Maggan, blev förbaskad för det, jag tycker det blev så luftigt och ljust och fint.

Hoppas bara inte det blir mygglarver i byttan, men jag kollar varje dag,för vi har mygg här nere i Södermanland också.

1 kommentar:

  1. Mygg? I Södermanland? ;-=
    Skämt å sido, det var väldans snällt mot skatorna, och de andra djuren det där. Kanske var det skatorna som tröttnade på att flyga till vattnet och tog med sig byttan hem till sig?

    SvaraRadera