onsdag 14 juli 2010

INTE TEKNISK NOG

= en länk ?



Detta är väl ingen bild, vad gör jag för fel.Inget funkar, som jag vill.Kommer upp en tom sida och så står det Picasa webbalbum, att jag använder det.Och att hjälpen inte finns på mitt språk.Varför kan inte jag överföra bilder från min mobilblogg till Mi`s nya liv för.Men jag ger mig inte, på något sätt ska jag försöka reda ut vad det är för fel.Från mina scannade foton går det bra.Men då jag började med det, då blev de så små, jag drog aldrig ut dom.Nä, det är nog för invecklat för mig.

Har försökt programmera videon från teven, så jag kan spela in program. det kan jag inte heller fixa.För min gamla la av, och jag fick ärva en av mitt X, han ville ha modernare sort. Kanske jag också skulle ha en DVD, nä, en kamera vill jag ha först, nu när jag ser vilka förtjusande foton alla mina följebloggare tar.

Går jag upp till Kringlans fotoavdelning med min gamla trotjänare, skrattar de läppen av sig. Vet jag fick den av Pappa till min 21-årsdag. Har haft flera stycken både innan och efter, digitala med.

Nu vill jag ha något modernare och kanske lättare att bära med sig.Mitt X´s är för tung, med flera objektiv.Han är en hejare på att ta fina bilder han också. Synd att han "låste in sig" p.g.av lårbensbrottet.Bara värmen avtar, ska jag försöka få med honom ut i naturen.

Vi har fått Clas Ohlson, kanske de kan ha en billig och bra kamera. Joho, 3 st att välja emellan.Skypix TD5H2= 499:- Casio Exilim EX-Z330 =1.499:- Olympus,Digital bildstabilisator,ansiktsigenkänning,AF tracking =999:- Billigaste kan ju vara något att börja med.Jag vill ha en nu snart, annars måste jag ju spara ihop till en bättre.
Skulle ju behöva gå ner lite i vikt, men sluta äta för en kameras skull, nja vet inte det jag.

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blev av din kommentar.
    Min pappa är alkoholist, och en massa fler i släkten, så jag har det också i blodet.
    Jag tycker att du gör det bra, men som du säger - en dag i taget. Jag tror på dig!
    Jag har gått på Al-anon-möten sen tre år tillbaka, och även AA-möten. Jag har varit på konvent och landsmöten också, och känslan när man varit där en helg är så ovärdelig. Känns så fint att sånt finns tillgängligt.
    Som du säger så ska man inte ha att göra med dem som inte respekterar ens nykterhet. Många ifrågasätter varför jag inte dricker, men de flesta har lärt sig acceptera det.

    Hur hittade du till min blogg förresten? Vi hörs, kramar.

    (Och förresten, jag tycker att det är väldigt simpelt att lägga upp bilder från blogg.se. Fixar du det inte på annat sätt så kanske du kan byta domän.) / http://lovisajo.blogg.se

    SvaraRadera