torsdag 15 juli 2010

NY IDE´

Hur jag nästan lyckades sabba allt, bara för att jag ville ha en klocka på bloggen, som andra har.Då kommer jag in på en ny blog med Type Pad.Vad ska jag med en till nu.Räcker med den här och mobil-bloggen tills jag är mogen att sadla en ny.Det hade varit fint med stenarna som bloggbakgrund.

Jag är ganska så jordbunden, plockar ofta upp stenar där jag går, ser jag en som jag vill ha, gömmer jag den, och tar den på hemvägen. Tror jag plockat stenar hela mitt liv, var jag än varit.I alla dess former och färger. Av min Dotter fick jag en lavasten från Island.Den är fin. Fick också av min Dotter ett hängsmycke,som en droppe av bärnsten, även det en jordbunden sten.Tror inte jag är ensam om det.Massor av människor samlar på något, en del som jag på stenar.
Runt min lilla täppa har jag lagt stenar.Tyvärr har jag inte alla kvar sedan jag var barn, har fått skaffa mig en ny samling på äldre dagar.

1 kommentar:

  1. Samlar ja de gör nog alla mer eller mindre på något. Jag är en redig samlare, har en del olika. Kylskåpsmagneter bl a, finns i massor men nu mera ligger de nerpackade. Vykort är ett annat o nog de älsta samlarobjektet. Porslinsdockor finns de gott om hemma o hos mig oh jag lite annat smått o gott i samlarväg oxå. Stenar ja de har jag oxå väldigt gott om, jag är faktiskt stenrik. Bor ju i Småland o alla som har en bit mark här är stenrika. Så är det allt.

    Ha det gott igott.
    Kramiz Anki N

    SvaraRadera