måndag 26 juli 2010

EN KVAR AV KATTFAMILJEN

Det artar sig för den lille krabaten, som var minst av fem syskon, en av dem slog ju ihjäl sig på parkeringen. Jag såg till att den kom till katthimlen.

Igår var jag in, då gömde den sig.Idag låg den kvar i Yngves knä när jag kom in andra gången.Var inne och lånade makaroner för jag skulle laga en pudding.
När jag skulle koka dem upptäckte jag att de stängt av vattnet.Typiskt just idag. Brukar ju inte laga mat varje dag.Utan värmer det i micron.Hojtade på killen som skulle laga en läckande kran.Borde han ha tänkt på tidigare.Nu ick jag tid att göra i ordning alla ingredienser, så det till sist bara var att koka makaronerna,som tur var snabb.Sen swich in i ugnen,35 min.sen stå och sätta sig ett tag.Den var god.Knaprigt med den rivna osten.

Sen kunde jag gå in till Yngve med en stor bit av puddingen.Hade med ett blått underlägg åt Murre om det är en pojke, eller Murran om det är en flicka.Kanske vi byter namn senare.Vi ska ha den ihop,fast den får bo hos Yngve.Men den ska få lära känna mig i den takt som den själv vill.Nosade på mina Foppatofflor som är prydda med Shrek.

2 kommentarer:

  1. Hej på dig :)
    ja den räven var riktig och inte uppstoppat :)
    Den hade fått syn på något och satt helt stilla i drygt 5 minuter :)
    Typisk att de skall stänga av vattnet när man som mest behöver det ..men . . men .. man behöver ju det jämt .. tänk om man inte fick sitt kaffe ;)
    kram :)

    SvaraRadera
  2. Tusen TACk för din rara kommentar hos mej!
    Du ska veta att jag känner mej verkligen hedrad med tanke på det du skrev hos mej!
    Ja, ibland förstår man inte riktigt hur livet går fram med oss!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera