söndag 27 juni 2010

VANLIG SÖNDAG

Hoppsan, alla dessa helger, fick för mig i morse att nu är det Måndag. Efter jag satt på datorn,har nämligen ingen papperstidning.Bara sedan i Torsdags, den är en gratis som alla hushåll får vare sig man vill eller inte ha den.Är nämligen med i REKLAMFRITT.SE=1 träd =en medlem.Det bästa jag gjort på bra länge.Så nu slipper jag all pappersreklam i brevlådan. SKÖNT. Var var jag nu ? Jovisst ja, det var då jag såg att det var Söndag,håller jag pilen på klockslaget kommer det upp en liten skylt som visar vilken dag det är och datum. När jag sitter här vid datorn,vill jag ha det tyst, ja så tyst det nu går att få det,förutom min eviga tinnitus som brusar och blåser i huvudet.Är van vid oljudet.Det är bara när jag tänker på den, som den blir jobbig.

Kommer hela tiden ifrån ämnet och hoppar över till något annat, har nog alltid varit sådan.Lika dant när jag ska berätta något för folk, så plötsligt börjar jag prata om något helt annat.Splittrad ? ! Har väl så mycket som jag vill få ur mig.Inte för att jag tror någon kan vara intresserad av allt som jag har i tankarna.Men det är bara så himla skönt att bara skriva av mig allt.Innan hade jag en "open Office" flera av den sorten. Men det här var bättre, för då kan jag gå tillbaka och redigera det jag vill ta bort eller rätta en del felstavningar, som lätt slinker med.Rätt vad det är har jag plötsligt blivit ordblind.Dyslexi som det så fint heter,är visst väldigt vanligt förekommande hos oss människor.För djur kan väl inte ha det? Eller?

Det är nog som med

fartblind, om Du kört en längre raksträcka i flera kilometer, så till slut vet Du
inte hur fort Du kör.

Vad hände nu då. radavståndet fick fnatt,usch det orkar jag inte ändra på nu.

Var ut till min lilla täppa, tidigare i morse, för att se om några gubbar var färdiga, eller för se om det fanns några kvar,som inte sniglarna och bärfisarna.Bärfis var det nog, fångade en i dag.Letade efter något via Google, hitta Engströms foton+en blogg.Men inte på den insekten. Jag skrev att det var en skalbagge,stekel,en med spröt, men det var nog fler insekter i mitt lilla "gubbland", som delas av diverse blommor, lite olika år från år.Fick av min f.d.man Dennis en vårlök att sätta på hösten,kvicklök, Rosenlög på danska.Den blommar nu.Sen har jag vildvin som har spritt ut sig. En lönn har rotat sig, den får vara kvar,såg att grannens vinbärsbuskar har satt rot. den spar jag.Satte majs, 7 stycken, en har jag på Dennis balkong. 2 st har jag satt ner i min lilla täppa.Sen växer det en vild malva med rosa blommor,vacker.En nyponrosbuske, eller om det är en liten ros i kruka som jag satt ner,Och grannen Aili´s syrenbuskar som gärna breder ut sig.En Campanula, el.liten blåklocka har blivit perenn, den blommar tredje året nu.Sak nog börja med perenna växer, så jag slipper tänka på att odla varje vår.Första vårsådden koka bort.Hade satt Maxis fryspåse över och ställt i solen.Som växthus.Nästa sådd är på gång, Lövkoja,i balkonglådan,Rosenberis planterat i täppan.Bara vänta och se om den får ljus nog att växa upp.Tar foton och för över till min mobilblogg.Glömde Förgätmigej.Det har jag också.I år blir det ingen Physalis, hinner inte med tre som behöver passning.Dennis den ena o.katten Denize den andra.

Så där ja, nu finns det lite material att ögna igenom, mycket blaha, som jag redigerar längre fram i tiden....

Ska nog ta bort gubbarna vartefter, inte lönt göra sig besvär med allt jobb för några futtiga bär,Har redan ätit Belgiska, skapliga, duger i yougurten.Som jag tagit för vana att äta vid 10-tiden med lite mussli, finns inget tyskt y,som på mobilen.

1 kommentar:

  1. Hej o tack för ditt besök hos mig. Alltid lika kul när lite nya människor slinker in. Världen är väldigt liten o krymt på nätet. Var vi än befinner oss så når vi varandra med ett knapptryck - de e gott.
    ha en trevlig söndag
    Kramiz Anki N

    SvaraRadera