måndag 28 juni 2010

DAM MED HATT PÅ STAN

Trot eller ej, jag som hade tänkt ta ledigt i dag Måndag.Så var det överenskommet, trodde jag.Men enligt Dennis, så verkade det inte så, för han sa i går kväll att Du, jag alltså, måste hämta stomipåsarna på Apoteket.När jag frågade för tre dagar sedan, var det ingen brådska alls.Nu räcker det.Orkar snart inte längre.Allt rännande gör att jag nästan glömde bort min svärson som fyller 40 år just idag.Hann i sista minuten få i väg ett kort.Utan lotter el. pengar i.

På stan efter jag hämtat ut från Apoteket,så in på ICA-Kringlan, se om de hade Längtan, en juice som Dennis ville ha.Det fanns, köpte två+ AB.En dam före mig i kön hörde mig stöna,ja det är varmt sa hon, men man måste ju ut och handla.Vi gjorde sällskap en bit bort mot utgången, men Margit, fick jag reda på att hon hette.Vi sätter oss här ett tag så kan vi prata sa Margit,Det var en soffa i metall som stod vid rulltrappans vägg.Har så få nu,sedan både min man och väninna dött.Jag hade ingen brådska,tror vi satt en bra stund närmare en timme, 14.04 kom ett SMS från min dotter Madeleine, där hon undrade vad för budget hon hade på blomsterfronten, då slog det mig.Jörgen,måste skicka blommor, men jag pratade färdigt med Margit, och när hon gick, kom det en, ännu äldre dam och ville sitta,hon trodde hon körde iväg oss,men vinkade hej då till Margit och satte mig ned och pratade med den andra damen utan hatt.Hon var född 1924, Margit var 78 år.Så alerta och pigga,mot mig och mina 67 år,men en övervikt på 16 kg.De hade aldrig rökt.

Det hade varit för sent i alla fall när jag kom till stan 13.30,före tolv ska man skicka blommor.Men Jörgen får en bukett (med manliga färger)vad är det, gult och blått kanske.Kan ju bli vad som helst, när man blommograferar via dator.Som de gjorde.

Sedan gick hon iväg för att köpa en TV-tidning, jag gick bort mot 787:ans hpl.mittemot Rådhusets baksida. Jag har gjort två goda gärningar idag som pratat med två fina damer i en högaktningsvärd ålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar