onsdag 9 juni 2010

NYA VARDAGS-SYSSLOR

Sedan Måndagen den 31 Maj har jag farit med buss 762 mot Lina Hage och Dennis, hjälpt honom med sånt han inte klarar själv, efter ha rasat i golvet, sittandes hela natten på ändan.Att det skulle ta en hel vecka innan Madeleine vår Dotter sa åt honom, att uppsöka sjukhus, jag tjata flera gånger, men mig lyssnade han inte på. Tjata inte ! Till slut gav jag upp.Vi fick vänta ett par timmar in ambulansen kom, eftersom det inte var akut.Sen fick vi vänta på nybyggda akuten 2 timmar till.Sen blev han körd upp till röntgen, sen till Avd.19 Ortopeden/Gyn.Var med tills jag kände att nu var Dennis omhändertagen av sköterskorna.

Så nu åker jag till Katten Denize och pysslar om henne, som husse skulle göra om han varit hemma.Och så får jag åka och besöka Dennis på sjukhuset. Idag för att lämna kläder. Hade bara skjorta+kallingar när han for iväg.

Ska försöka höra mig för, hur man gör, för att få en hemhjälp den första tiden.Som gör det han inte klarar av.Ska googla först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar