torsdag 10 juni 2010

SJUKHUS-----LYXHOTELL

Södertälje sjukhus är som jag vet av egen erfarenhet, det bästa tänkbara för oss sjuka eller krassliga.Det finns underbara sköterskor,biträden och läkare.Fast läkarna ser man inte mycket utav.Om man som jag är en besökare till min f.d.man Dennis. Han kom in under vård i Måndags med ambulans.Efter ha legat hemma en hel vecka med brutet övre lårben.Han ville ju inte in, trodde det skulle gå över. När jag frågade om han ville ha något att äta, så vinkade han bara med handen= nej jag är inte hungrig. Skulle om jag vetat, bara ställt fram en tallrik, som de gör på sjukhuset,under hela veckan hemma åt han ju bara 7 st.kuddar ravioli, inte ens godis. Idag ville Dennis jag skulle gå och köpa, tur det fanns en automat, för allt var stängt.

Dennis hittar på saker som han behöver hela tiden för att lura mig att komma dit och samtidigt besöka honom. Hade tänkt hoppa över honom idag. Men han vill ha LT+AB en veckotidning, med korsord i.Korsordsbilagan jag köpte i går var svår.Ändå hade han löst nästan alla. Det blir nog att åka till honom varje dag, ingen annan verka ha intresse eller tid att besöka honom.

Nu när skolorna slutat är det lite mindre folk på bussarna,så det är ingen risk att jag får stå hela resan då jag gått och traskat över bron, både dit och hemåt.Idag tog jag bussen upp,Nerför bron är lättare att gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar