måndag 7 juni 2010

NATIONALDAGEN

Förr var det Svenska flaggans dag. Vi har inte kommit igång med nationalfirande som i många andra länder. Den Söndagen var som vilken annan dag som helst, sedan jag började fara till Dennis.

Jag for ner till stadens kärna, men där var det ödsligt må jag säga.Torget helt öde.Tomt. Rådhuskafe´t stängt. Pressbyrån hade öppet. Gick in på Lunagallerian, det enda som var stängt var Systemet.Annars var allt öppet som en vanlig dag. Huvudsaken var ju att apoteket hjärtat var öppet. Jag skulle inhandla näringsdryck åt Dennis. Fyra flaskor á 2 dl.80:50 Satte mig utanför Rådhusets baksida på en bänk och inväntade bussen. Det var en liten skylt som talade om att man inte fick förtära alkoholhaltiga drycker på denna soffa. Då satt jag ju bra där, det kom en polisbil förbi, poliskvinnan sneglade mot mig när jag grävde i väskan, kanske hon trodde jag skulle ta upp en flaska. Men tji fick hon, jag tog upp mina glasögon, för att kunna läsa i Clas Olsons katalog. Hela 23 minuter fick jag vänta, på färdmedlet som skulle ta mig tillbaka till Lina Hage och Dennis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar