måndag 7 juni 2010

AMBULANS TILLKALLAS

Äntligen ! Dennis tog mod till sig och sa imorse när jag kom, jag vill till sjukhuset idag. Först när jag öppnade dörren och ingen LT låg på mattan, blev jag jätteglad. Du kan gå vad härligt, vadå sa han, jag kan inte gå.Det hade inte kommit någon LT. De var flera timmar efter normal tid med utbärning, den kom samma minut som ambulansens skötare klev ur hissen.Så kom vi iväg, jag hade packat nessesären i Söndags, men Dennis gav "order" och rabblade upp en massa saker han ville ha med i ryggsäcken.Jag hade tänkt som jag brukar,varva ner med en macka och kaffe.Det blev lite pressat ett tag.Så ringde de att ambulansen var ytterligare en timme försenad, eftersom det inte var akut transport som behövdes, fick vi vänta. Då kunde jag brygga en kopp kaffe o.åt en mazarin.

Tur att jag slutat röka annars skulle jag hållit på med det också, tänk vad tid jag förspillde med detta rökande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar