lördag 5 juni 2010

MINI-RADIO PÅ LODSTIGEN

Jag höll den i handen,hörlurarna var antennen. Det gick ju hur bra som helst,lösa krysset hos Dennis.Hade sagt åt Denize att hon inte fick råma under den tiden,verkade som Hon förstod, gick och lade sig i klädkammaren.Det blev nog för mycket ljud för hennes öron,teven+radio. Allt kunde jag inte och förlitade mig på att Vonkis skulle hjälpa mig.Men just idag löste hon inte för hon hade bara en iphone ute på landet.Så det fick bli Enn Kokk.Det gick bra det med.

Minns den tiden när jag arbetade på riktigt som hemsamarit åt Kommunen.Tre gamla farbröder 75-85 år.En bodde i centrum, en bodde i närheten av Västra Blombacka och en bodde i nedre Geneta invid Brolundavägen.Det blev bara tretton dagar, det var ett vik.De tre gamla männen är borta sedan länge. En av farbröderna hade varit granne med Dennis familjehem.Mycket trevlig och rolig dessutom.Artur Burman, Hans fru var inlagd på sjukhus, så han behövde någon som gjorde det som Hon brukade göra.Varför jag kom att tänka på Artur, var för Han ville inte heller äta.Jag laga, med det var kvar på kvällsrundan.Satte mig en dag och skojade med att nu kommer det en bil som vill in i garaget, så gapade Artur och jag sleva in. Han tyckte det var jättekul och fick i sig några prinskorvar o.stekt potatis.(Minns att det var det)

Så kanske jag ska göra med Dennis också, men först ska jag berätta för honom om just den här episoden.Försöka duger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar