torsdag 17 juni 2010

NÄRA VÄNNER

Blev glad igår när Britt ringde, vi bodde grannar i Pershagen. Dennis byggde en bastu åt familjen på deras sommarställe, där Britt bor till och från.Hon oftast på resande fot.Har en lägenhet i stan.Hennes son med familj bor i Pershagen på samma gata som vi bodde.

Vi brukar träffas två gånger om året, om det ges tid till det.Lovade ta reda på när vi senast träffades.Det gör jag genom att titta i mobilens fotoalbum, där står datum 1/12 2009 på Mira Mar som ligger utmed inre Maren.Både Britt och jag trodde det var i våras, jag minns det var vinter.Då har vi inte setts på över ett halvår.Tiden rinner iväg.Kanske det kan bli av innan hösten. Vi har pratat med varandra på telefon, det vet jag.Britt har fullt upp med sitt och jag med mitt.Men vi ska ses det vet jag.Men när det blir, det får vi se då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar