tisdag 1 juni 2010

LILJEKONVALJER DOFTAR......

I morse 7.30 stof jag vid busshpl.i hopp om att en skulle passa, men det blev 755 mot Pershagen som jag åkte med till Ronna skola.Det är en bra bit att gå därifrån till Dennis.Det var friskt i luften och jag hade ingen brådska.Bara bra att gå för mig.

Vek in på en stig utmed gång-cykelvägen.Trodde jag kunde gena den vägen,kände plötsligt en stark blomdoft slog emot mig.Såg då till höger att det växte massor av skolavslutningsblommor, som jag inte kunde motstå att plocka.Dennis sken upp och sa att Min Mamma Astrid älskade liljekonvaljer. Strax innan hade jag brutit av en vit och en lila syrenkvist, Han fick dem också.

På vägen hem, för jag missade bussen,mötte en granne från mitt hus,hon skulle till en väninna och fika.Alva undrade vad jag gjorde i Lina,det berättade jag.Hennes vän bodde i samma hus som Dennis.I alla fall så gick jag till liljekonvalj-stället och plockade mig en bukett.Sen gick jag över vägen och in på en stig till Ronna Skolas hpl.Fick vänta och vila fötterna i 3 min. Hemma kl.11.05

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar