onsdag 16 juni 2010

HÄRLIG MORGON

Tog soppåsarna ut till miljöhuset.Sen gick jag in tog på mig gummistövlarna,tog med grässaxen, bärnätet och några blompinnar.La över mera nät på mina gubbar, fäste upp vildvinet som växt mera tack vare regnet.Klippte ner de förvuxna stjälkarna av Vallört.En vild växt med små blå-rosa blommor med taggar. Korna äter dom inte, växer i hagar och här utanför mig, som kanske varit ängar och hagar innan bebyggelsen.

Inte alls långt från min adress ovanför Prästgårdsvägen finns ett gravfält.Jag bor på Prosten Linders väg.Och så finns Klockarvägen, det verkar som det varit ett pastorat här tidigare.Vi har en kyrka som heter S:t Mikaels. Det går nog att googla på, tror jag. Om nu intresset finns.

Men inte idag, snart måste jag fara till Lina Hage och utfodra katten Denize,ska bara få lite undan först här hemma.Sen efter det, far jag till Dennis o.har med det han skulle ha hemifrån.Dennis blir kvar där hela veckan ut, för på Fredag ska han vara på ett möte Kl.11 angående en hemhjälp den första tiden, efter rehabiliteringen, där han är nu.Det ser jag fram emot.



Gick tillbaka och idag Söndag den 27 Juni, far jag fortfarande till Dennis och Denize, Han ville inte ha någon från hemtjänsten, klarar sig själv med den hjälp han får av mig.Den 28:e kommer en från Carema och ska ta bort stygnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar