tisdag 15 juni 2010

FIRANDET FORTSÄTTER

Det blev inte som jag tänkt från början. Jag åkte ner med hissen för ett toa-besök.Fick se att Yvonne redan kommit. Gick fram och kramade henne.Hon hade inte velat träffa någon människa på ett tag, men mig spelar väl ingen roll, sen kom Gunilla, när de pustat ut, for vi med hissen upp en våning för lite, men kom rätt till slut.

Jag hade köpt en Schwartswaldstårta och papperstallrikar. Hallon+Blåbär.Hallonen var ludna av mögel, såg Madeleine när de kom på kvällskvisten.Jörgen och barnen var med. Mer pärondricka.Hoppas det smakade.Kaffet var slut, men de fixade visst nytt.Enastående personal på avdelningen, de hade sjungit 10 st.för Dennis.Just som jag var nere för att möta upp Gunilla och Yvonne. Jag hade tänkt gå, bara jag hälsat, men vi drack kaffe och åt tårta. Dennis skrapa sina lotter. Yvonne hade med sig en solros, som vackert fick vänta utanför avdelningen.Den tog jag med när jag gick därifrån, för att åka hem till katten,men missa 787 med en halv minut, sen kom 754 som jag tog hem till mig.Kände tröttheten komma, hade nog inte orkat med den vändan till Lina Hage och hem.Far dit i morgon förmiddag.

Ringde Dennis, nu blev han firad och var så glad och uppåt.Får sina värktabletter i tid.

Flera hade ringt och grattat Dennis.Den första var jag själv som ringde och sjöng, Ja, må Du leva, ja må Du leva,ja må Du leva många lyckliga år...hurra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar