lördag 15 maj 2010

Solen skiner från en klarblå himmel,tyckte det passade bra att plantera om mina satta fröer,se om mina "embryon" vuxit till sig för omplantering.Men ojdå, de hade "kokat" bort.2 tomater o.2 Tagetes verkade ha klarat sig.Hade lagt plast över, så det skulle vara som ett litet drivhus.Tydligen för tätt och för varmt.Har satt majkorn av sju har jag tre kvar.Kunde vara kul med något som ingen annan har, här där jag bor. Ett år satte jag physalis, det blev flera stycken så jag gav bort en till Monica och en till Sonia.Monicas man bröt visst av den innan den blomma.Monica hade satt en kärna från frukt hon fått till maten på en krog, som hon tog hem och planterade.Det var en physalis. Det var några år innan.Sonias hundar hade vält den, hon fick av mig, så den bröts av. Men jag vårdade min som växte sig kämpahög med massor av jord och vatten.Den sommaren kunde jag inte åka någonstans, och vara borta mer än 2 dagar.Det blir förvarmt på balkongen.Både för blommor och Mi.

Tänk så jag solade när jag var ung,nästan grillade mig som en kyckling.Nu tål jag inte solen, knappt ens värmen. Skönast på kvällen. Och morgonen när natten varit varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar