söndag 16 maj 2010

Ett intressant ämne......

Vad gör man en Söndag,allt och ingenting.Först tittade jag lite på teve ihop med morgonmålet, sen surfade o.googlade jag runt lite och hittade en släktgren på Grimlund, som jag aldrig vetat om.Har ju hittat en innan via FB. Dem har jag kontakt med nu. Lite krångligare för jag måste skriva på engelska. Det finns säkerligen flera släktgrenar av Grimlund, det var många bröder på min Morfars sida. Axel, En syster Klara, hon var operasångerska.Hugo,Erik och Carl och så Gustaf min Morfar.Sen alla kusiner, minns att Axel var gift med Agda Grimlund.Dem träffade jag.Mormor hade mycket kontakt med dem. Kanske att Vera som var Mammas kusin var dotter till Axel o.Agda och en son Kurt Grimlund som var företagsläkare på Husqvarna vapenfabrik. Vid något annat tillfälle ska jag ta reda på mera. Vera gjorde en släktträd som finns hos min Dotter.Den måste vi fylla på med fler ättlingar nu. Såg då jag googlade på mig själv Mammas namn när hon var född och dödsdatum. Det var så det började som fick mig att fortsätta leta, men kom in på fel gren.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar