måndag 17 maj 2010

Norges Nationaldag

Fast så Svensk Jag är, vet jag att det finns Norskt påbrå på Mammas sida. Så då kan Jag fira lite idag också.

Jag har en flaska Kommunvin helt alkoholfri som stått sedan länge i kylen.Kollade datumstämpeln det står 100514 på korken. Tvi, redan utgången, smakade på den förfärligt sött och äckligt.Lite likt äppelcidervinäger, som jag dricker före maten. Nej, detta var ingen höjdare.Det häller Jag ut i vasken.

Sådant får jag slå i vasken men absolut inte fett eller olja. Det har jag fått en kanna att hälla överskottet från sånt i.För att sedan hälla över det i en tunna i vårat miljöhus på gården. De är om sig så dant när det gäller källsortering, men ändå är det inte många som sorterar som man ska, de vet ju inte hur. Ta till exempel en stor kartong, den slänger de som den är, Jag delar den i mindre bitar, så det får plats mer.De plattar inte till mejerivarornas kartonger, det gör jag,diskade.
Jag blir så less på de andra hyresgästerna som inte bryr sig om att läsa ens fråga hur de ska göra. Har sagt till Graflunds på ett möte att de måste informera alla hyresgäster, inte bara vi som redan kan.
Fy 17 för att bo i ett modernt getto, det gör Jag. Flytta då ! Ja, vem vet, kanske vi får se.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar