tisdag 18 maj 2010

Första inköpet på pensionen, gick på 391:- Det blev en salig blandning, hälften stod inte ens på lappen. Så är det varje gång jag handlar på Maxi.Det blir alltid något extra, det kan vara bra att ha.Idag köpte jag en lättläst bok om hur jag äter rätt och bränner fett.Förmodligen köpte jag ingenting av det som det står i boken,mer än 3 äpplen, rim.lax i skivor,fullkornspaj veg.Veg lasagne.Ska lusläsa boken, sen ska jag handla. Det ska säkert vara mager ljust kött och fisk, även rökt.Mycket frukt, bär, kål,bönor, starka kryddor.Ja det blir intressant läsning.

Eftersom Jag scannar min varor, kan jag numera betala i en sjävbetjäningskassa.Men det krånglar alltid till sig, så de får komma och hjälpa till. Idag var det Miranda, en rolig tjej, som förra sommaren satt och pumpade upp fotbollar, som jag pratade med länge. Vi var lika i sättet, gillade henne på en gång,såg inte ner på mig som vissa gör,med alla åldertilläggen som glappar mm. Så nu sken hon upp när jag sa hennes namn. Så berätta jag om ögonop. för hon undrade varför jag höll brillorna i mungipan. Hon har nog roligt åt mina tilltag. Nu efteråt blir jag full i skratt.


Så gick jag mot utgången och hälsar på en "gammal" bekant från Pershagen Olga, hon satt och väntade medan en väninna handlade. Så satte jag mig ner, och där satt jag och lyssnade på henne i trekvart, medan mina frysta varor tinade. Fick hennes telefonnr.Olga ville jag skulle ringa någon kväll. Hon bor inte alls långt från mig. Även hon bor i Geneta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar