onsdag 19 maj 2010

Ät rätt bränn fett

Det är vad jag ska syssla med de kommande veckorna. Inte mycket av de jag köpte igår, duger som måltid enligt föreskrifterna i boken. Köpte den för 79:-. Hoppas jag har karaktär nog att försöka att åtminstone gå ner några kilon.Känner mig stor och otymplig.Som en uppblåst jätteballong. Sötsaker tabubelagt för en ganska lång tid framåt. Pulverdieten gav inte så mycket, var ju ständigt hungrig. Är man som jag 65+ blir allt mycket svårare. Bör står det i boken få en läkares utlåtande.Men med dem som är på min vårdcentral, ger jag inte mycket för. Jag ska klara ut det själv.Det mesta jag lagt på mig är efter jag slutade röka och rörde mig mindre.,p.g.a. att min kondition är så pass dålig att jag fått inhalator så jag kan andas lättare.

Tog ett "sug" och gick ut en runda, för att posta ett brev. Stötte på Yngve som satt i sin Permobil utanför tobak, kom inte in för stora betongklumpar var i vägen. Ville jag skulle köpa två triss åt honom.Den ena öppnades från ett nytt paket. Hoppas Han vinner. Om Han vann mycket skulle jag få vara med och dela sa Yngve.

Ska gå en promis ikväll efter 18.00-19.00

1 kommentar:

  1. Vem kunde ana då, att jag skulle bli så bekant med HONOM att jag går in upp till tre gånger per dag och kollar både honom och katten Kasper.

    SvaraRadera