torsdag 20 maj 2010

Blandat

Ännu en varm försommardag, som började med en liten promis vid 6.45-7.10.Mina vader gör ont.Hantverkarna kom 8.55 och klara efter knappt 3 minuter.Byte av dusch-slang o.krantapp i badr.o.kök. Sen monterade jag ner den nya de satt dit och skruva dit min UNO m.massagestrålar som jag köpt på Coop i vintras. (tog bort och satte dit den gamla inrökta före de kom)

Sådant jobb skulle man haft. Synd att det krävdes utbildningar på allt. Är man händig som Jag är, kan man lätt fixa sånt själv. Koppla in tvätt-diskmaskiner det krävs gedigen utbildning till sånt. Men jag behöver inte bry mig längre. Jag är ju pensionerad sedan 2 år och till dags dato.

Sen for jag in till staden för att hämta ut mina nya glasögon med mina gamla bågar. Rätt saftigt pris 500:- jag höll ju med bågarna.Dem hade jag ju fått på köpet med förra glasögonen, då optikern upptäckte att min syn förändrats till det sämre på 14 dagar. Jag klagade på att jag såg lika illa med dom nya som dom gamla. Då skrev optikern en remiss till ögonläkare. Tog över ett år innan jag kom till den i Skärholmen, sen blev det operation av det värst utsatta, högra ögat. 12/2 och vänstra ögat 8/4 -10 Fick tillbaka synen så jag kan se även teve utan, vid datorn och läsa tidningar m.m. då måste jag ha läsglasögon. Jag hade gråstarr på båda men åldersförändringar på gula fläcken på höger, det går inte att göra något åt. Jag ser ju

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar