tisdag 18 maj 2010

Blev avbruten, Maggan ringde, ville ha hjälp med att hitta Försäkringskassans telefonnr. Tur jag inte gick som jag tänkte först.Det var nog meningen att jag skulle vänta, annars hade ju inte Maggan fått tag i mig.

I morgon Onsdag är det öppet på Kringel-slingan på Saltsjögatan mellan kl.10-13. Där kan jag köpa batterier och lite andra tillhörigheter för mina hörapparater. Dricka kaffe och doppa icke hembakt kaffebröd mot betalning av att köpa lotter för 1:-/styck. Sitta där och vara trevlig med gamla tanter, inte riktigt min melodi. Även Fredagar samma tid. Samma gamla damer. De blir så himla glada när jag kommer, för jag minns deras namn. Ella över 80 år,Ulla-Britt säkert 78+,Kerstin 79+ och Gunnel som står för lokalen (lägenhet) hon är i samma ålder som jag. Kerstin har en åkomma som gör henne elak och stridslysten ger sig på och slår folk med käppen, mej stötte hon i ryggen, vid ett möte på Humlan, där fester och större sammankomster äger rum. Har ju inte mycket att diskutera med dem,våra intressen skiljer sig ganska mycket från varandra.Jag bestämmer mig alltid innan, att nu ska jag bara köpa batterierna och sedan gå, men det går inte för då har de redan slagit upp kaffe i koppen, och de säger,varsegod och sitt ner och drick en kopp kaffe med oss o.köp lotter, Du kan vinna 100:-.
Vad gör Jag då tror Ni. Lätt att gissa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar