måndag 26 november 2018

NY MOBIL PÅ GÅNG

Snart mycket snart har jag förhoppningsvis en ny mobil i min hand.
Den jag har nu Leo DG 280 köpte jag hos Perifa för tre år sedan för 995 kr,
Den är slut går inte att fota med den , bara på Instagram och föra över
tull FB, Blev konstig efter simkortsbytet av Vimla - Telenor. Bytet den 9/11
gjorde att jag var utan Internet, vilket gjorde mig frustrerad, 14/11
 till stan och Telia och har nu sedan den 20/11 Halebop
109 kronor dyrare.än Vimla.
Men Radiotjänst ska bara dra en gång till 200 kr. sedan går det via skatten. HURRA !.

Ska nog klara mig undan "LYXFÄLLAN"  vilket bra program, ser det ofta. Hur kan de sätta
sig i skulder dessa ganska unga människor, Obegripligt, oförståndigt.

Tänk så beroende man blir av denna tingest.
Förr hade jag dyra avbetalningar med bindningstider från 2006-2015.
Aldrig mer nu köper jag den olåsta kontant.  Tur jag har en buffert om något skulle
hända som det gjorde nu med mobilen den 8 November var den hur bra som helst.
Min Leo,

Vintern har kommit till Södertälje ett tunt vitt har täckt gräs-mossmattan utanför.
 Är inte alls glad i kylan.
Har förfrusit mina fingrar som ung och det drabbar mig nu på gamla dar, eller om det har med
rökningen att göra.dessutom. Några få minusgrader så är det klippt, att gå utan yllevantar akryl fryser jag igenom.

Köpte ett par tumvantar på Lindex för 149 kr, men de fryser jag också i.

 Om 5 månader kan jag nog vara utan vantar, då vårsolen kommer åter.🌞

Vi ses snart mycket snart.
Skriv gärna en rad då blir jag glad.


















2 kommentarer:

  1. Ringde upp företaget, då fick jag veta att jag måste göra en ny beställning, då den första är annullerad, fixat, bara att vänta 1-2 arbetsdagar 14 dagar att betala till KLarna. Oh så nyfiken jag är.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att jag hittade din blogg men jag lyckades inte lägga in den som länk. Det är besvärligt om man har förfrusit sig någon gång. Jag har samma problem med mina öron. Dom gör ont när det är kallt och blir röda och fula. Nåja man ska väl ha lite krämpor. Det hör väl till

    SvaraRadera