söndag 1 juli 2018

SOMMAREN 2018


Allt är som vanligt, Mitt nya liv har tagit slut. nu går allt i en enda inlärd bana, lika  varenda dag.
Har blivit som en katt, de vill inte ha för stora förändringar.

Vi har det så bra som man kan ha, När våra magar mår bra.

Har slutat med mjölkprodukter, det enda jag kan äta lite av är  gräddfil, A-Fil eko. Valio yoghurt.
Mjölkfritt margarin både att steka i och på mackan. smakar gott tycker både Prinzen och jag.

Hela Maj var det underbart väder, njöt i fulla drag. Nu fryser jag , Sommaren är kort. Som Tomas Ledin sjunger, stämmer bra in i år-





Vill att det ska bli så här varmt igen. Då mår jag bäst och kan röra mig utan att säga aj, aj, aj
hela tiden.


For till stan den 27.6. för en del inköp på affärer som inte finns ute på Vasa Handelsplats.

Var även till Rusta i Moraberg den 20.6  tre timmar tog det innan jag var hemma igen.

Våra grannar ovanpå från Rumänien har två sådana här krukor som sitter grensle över balkongräcket, och när de vattnar slår de en stor hink över så det mesta kommer ner till mig.
Blir rasande och förbaskad då jag varit oförberedd på det. Prinzen sitter ju i en campingstol av tyg under den ena och jag brukar sitta under den andra, dels för att mocka ur kattlådan .Nu har jag flyttat om och ställt ett bord med mina små urnor på.
.

Du ser det är inte lite vatten som kommer, Visst vatten torkar, men det är inget kul att bli blöt.
Fotot jag skulle visa är taget med  Instagram, tror du förstår ändå-

Nu får vi hoppas att sommaren kommer tillbaka. för jag vill ha värmebölja.

Hoppas alla mina bloggvänner mår bra. Har ju inte ägnat mig särskilt mycket åt  någon av er
Några har följt med till Facebook andra till Instagram. Du vet var jag finns om intresse för mig består.

Kram och ha en fortsatt trevlig sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar