onsdag 1 mars 2017

FÖRSTA VÅRMÅNADEN


1 Mars förra året var jag till stan läste jag på "Den här dagen" på Facebook. Det visste/kom ej ihåg, då jag bestämde i går att fara in till stan, för att byta ut mitt accesskort, köpa engångshandskar på
Clas Ohlson, Handla på Ica Kringlan VI PENSIONÄRER HAR 10% på Onsdagar.  Nu fanns inte alla varor som stod i bladet, inte ens mina varor fanns. Inte på Maxi heller.

Blir lite less, för det är ofta så.
126;- för varorna
 Nu sken inte solen, så då är det inget kul att ta foton. Nyss sken det upp..


Dyrt att åka buss har det blivit 20 kr enkel resa om jag inte hinner inom 75 min. kostar det 20 kr till.
Det gjorde det idag.

Åker inte ofta, går ju mestadels bort till Maxi och hem med för den delen. Året runt.


Kl.11.08 väntade på buss 754 för att åka hem. Träffade en f.d.arbetskollega från
Kretsloppet på Kringlan. Han kände igen mig. Och jag  Bo. Det var ju mest ALU-arbetare där.
Jag hade ett OSA-jobb. t.v.

Nu har jag mer i lön än när jag jobbade. Och två katter och en suput till inneboende.

Det var där jag fick lära ännu mera om källsortering, vilket jag är väldigt glad för. Och hur fungerar en dator fick jag också lära mig. Det kan jag tacka min  arbetsledare och datanörd
för. Tack Pelle 

Har lärt mig själv med hjälp av min älskade dotter. Är säkert inte fullärd än.

Tror i alla fall att våren närmar sig , vi hoppas på det.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar