måndag 20 februari 2017

FEBRUARI LIDER MIOT SITT SLUT

Nu är det bara 8 dagar kvar av Februari.
Kan inte förstå att tiden rinner iväg så fort.

Vårstädningen har börjat inne hos mig. Utanför lär det nog dröja innan allt grus sopas upp.

Gick en mindre runda igår, så då hur mycket gröna sop-påsar som låg strödda nere vid Klockarvägen.
Så skräpigt har inte vi det här där jag bor. Här ställer de skrymmande föremål mellan markbehållarna.
Förut brydde jag mig, nu vänder jag ryggen åt eländet, fick stressmage av det.

Doktorn sa jag skulle varva ner på jobbet. Hahaha jobbet, är ju pensionär. borde sett det på födelse-
numret.

Han är trevlig min DR. ALI , från Marocko, tyvärr kan han inte bota min fingerledsartros.

Nu har jag fått B-12 vitaminbrist dessutom. då finger topparna domnar, det sticker i dom och de ömmar för minsta beröring. Framåt kvällen svullnar de.
Huden är så tunn att den går lätt sönder. Försöker bota mig själv så gott det går. Smetade på 1%
Hydrocortisonsalva i gårkväll, Så idag kan jag skriva obehindrat.

För att jag äter inte kött, inget animaliskt.
Förut åt jag kyckling, det vill jag inte heller ha nu.

Tycker det är kul hitta på egna recept att göra biffar, bullar grytor o. annat smaskigt.

 Grovt riven rotselleri, morot, röd paprika, purjo, vit zucchini ,krossade tomater. frysta kryddor.

På Maxi köper jag proteinbars, de med Toffee-smak är väldigt goda. Åt en halv igår.
Det kan ju ha gjort sin verkan.

Hade för högt kolesterol, dra ner på fettet sa han doktorn, slutade med smör och gräddglass samt tårtor. Effektivt, gick ihop 3 cm. och ner 3 kilo. Nu står jag på samma vikt. Vill gå ner 6 till. så jag är under 30 i BMI. 29.6 ligger det på nu.

Det ligger på det mentala planet, det lärde jag mig på Hälsoenheten. Äta lite och 5 gånger per dag.
och eftersom jag inte rör på mig så mycket, som jag borde. Har ju träningsstreckgubbar som visar hur jag ska gå till väga. Gick ju förr på sjukgympa, men de skrattade åt min klumpighet. Ibland kunde jag bjuda på det. Men till slut fick jag nog,. Lagom är bäst. Mest invandrarkvinnor med dåliga ryggar beroende på för många havandeskap. (sa de).

Våren kommer inte än på ett tag. Kommer säkert mera snö.
Bara jag slipper den halkan vi hade två gånger om. Inte ens hälbrodden hjälpte.

Ett vårtecken talgoxen ropar på Judit. Ingen kommer till maten jag har lagt ut krossade jordnötter.

Förra sommaren födde jag upp en familj blåmes, så gulligt när de blev flygfärdiga kom de och blev matade på blecket.
Har ju en fin hackspett mellan , som vill ha smör, nu kan han inte få det, så jag köpte margarin
Ica basic. Inte ens Prinzen vill ha  det. I den byttan jag hade smöret,  har jag nu apelsinklyftorna. Öppnar jag locket kommer Prinzen fram.

Nu ska jag ta fram min stora fil-skål, nu är det dags för frukost, halv tolv lite lucnh, kl.15 mellanmål,
brukar bli en apelsin. Kl.17.30 middag. senare än kl. 19 äter jag inget. bara några klyftor apelsin om jag blir sugen. Flera glas vatten både med citron och äppelcidervinäger dricker jag under dagen.


Allt som kommit på pränt, har facebookvännerna ,Instagramvännerna o.Gooogle+vännerna fått veta.
Inget nytt har tillkommit, vet jag försummat mina bloggar. Har inte mycket att skriva om. Så jag är nog ingen riktig bloggare som så många andra.

Ha en fin vecka

Kram Mi

Skriver du en rad blir jag glad !













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar