torsdag 25 april 2013

Make up tips: hur man sminkar sotade ögon och smokey eye look

Jag fick ju aldrig bli kosmetolog.
Men då jag började sälja Oriflame fick
jag enklare utbildning av det mesta inom
skönhetsvård .Lite hade jag ju lärt mig på
Kim Söderlunds Stilskola som Mamma bjöd
på i hopp om att jag skulle lära mig hur man går
för sig och klär sig.





Nu sedan en tid tillbaka har jag slutat använda
smink överhuvudtaget. Läppglans  ett måste.
En ansiktskräm som föryngrar.

De flesta av oss vet hur, men kanske något nytt har
kommit ut.

Varför jag slutade använda ögonskugga var att jag ofta fick
blåtiror av vissa monster jag umgicks med. Då fick jag ju för-
söka färga det andra efter hur tiran förändrades i färg.
Nu kan jag nästan skratta åt det, ständigt gå med solglasögon
fast det regnade. Fick många kommentarer om det och det hoppas jag
att jag får för detta roliga reportage.

Ha en fin dag.

Kram Mi


5 kommentarer:

  1. Det är betydligt svårare att sminka sig nu än när man var ung...och det är nu konsten hade behövts. Ta bara ögon make up. Hur i all världen ska man veta var man ska sätta ögonskuggan? Ögonlocket är ju plisserat. Tur jag har glasögon, det döljer en del. Sen kan man ju låta luggen växa också. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Du Gunnel. Jag trodde jag skulle kunna sminka mig efter ögon-op.Men nu svider det bara, ögona rinner.Mascara borde jag kunna ha,men det är för ynkligt, ser ju bara med ett öga.Så jag låter bli.

      Du är rolig Du plisserade ögonlock, det är väl snyggt.Mina är slappa.

      Radera
  2. Sminkar mig ibland men egentligen är det skönare utan .Ramlade en gång och slog i ansiktet. För att inte min älskade man skulle få konstiga blickar sminkade jag mig noga tills blåtiran var borta. :-D
    Skänt att du slipper solglasögon i regnet numera!

    SvaraRadera
  3. Kikade in och lämnar ett litet avtryck här :)
    Jag önskar dig en härlig helg!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  4. Tragiskt att dessa monster med lågt IQ och taskigt självförtroende inte kunde ge sig på nån i sin egen storlek..Men för eller senare kommer det tillbaka över dom själv.

    SvaraRadera