söndag 16 september 2012

VI UTVECKLAS VIDARE ......

Allt är likadant som sist jag skrev. Finns inte mycket att berätta. Prinsen börjar nog vänja sig vid mina
rutiner och jag hans.
Det enda nytillkomna är, att idag fick  Prinsen pröva på en kort promenad på balkongen.I halsband o.koppel. Han verkade mycket rädd.Så jag väntar nog tills jag nätat in hela balkongen.På ett tillförlitligt sätt.
Prinsen är i alla fall en underbar katt, gosig, kelig.Och ständigt hungrig och dricker mer än jag sett att
katter i allmänhet gör. Han verkar frisk och kry och pigg på nya upptåg. Det är bara hans lösa avföring som oroar mig. I fyra veckor har vi bott tillsammans nu. Fast in i min säng nattetid har han inte fått komma än.
Så här ligger han i köksfönstret och jäbbar åt skator och kråkor som plockar upp efter miljösvinen.
En timme och till slut blir han så uttråkad inte undra på.

Som Du ser har jag ställt dit strykbrädan, annars skulle han ju inte få plats på den  som är.

Här ligger han när jag håller på och grejar i köket. I hopp om att det kan tänkas att jag tappar något på golvet-
 I Fredags fick vi främmande från Älvängen. De är här i
Södertälje i hopp om att kunna sälja sin båt.Björn och Ingrid är gamla bekanta.Björn är uppvuxen i
Södertälje.Ingrid är från Varberg. Var de träffades vet jag inte, men de bodde i Tumba innan de flyttade
ner till Älvängen. Som ligger intill Göteborg.

När jag sa; kom och hälsa nu Prinsen, så gjorde han det. Hoppade upp och skulle nosa Björn i
ansiktet, han hade nyss stoppat in en portionsnus under överläppen. Tog ett foto inomhus, men
det är för mörkt. Tur jag tog detta när de skulle fara vidare.
Dagen till ära fick Prinsen nya matskålar. Kristallskålen är för lite vatten så till natten får han en större.


Så här fin var himlen på Fredagskvällen. Vi hade nämligen regn halva dagen.

5 kommentarer:

  1. Tack snälla du för gratulationen.
    Så roligt att du och prinsen trivs så bra tillsammans...
    kan ju vara bra att ha en katt när man bor själv, för då har man ju någon att prata med,
    för att prata med sig själv kan ju bli långtråkit i längden...hahaha

    Ha en finfin måndag, här regnar det.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du till sist fick en alldeles egen liten misse.. Den Prinsen kommer att bli såå bortskämd tror jag men se upp så han inte blir för fet.
    Snart kommer han också att sova gott bredvid dig i sängen.. Ett tag hade jag 3 katter och en hund i sängen hos mig:)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Du och Prinsen verkar ha funnit varandra ordentligt, det tar ju ett tag innan man kommer in i varandras vanor. Å katter bestämmer man inte över hur som helst...***skrattar***, så det är nog så att vi människor får rätta oss en hel del efter dom, men vad gör väl det??
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så mysigt med din katt.
    Kan tro att det är ett trevligt sällskap.

    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tjusigt värre med fina skålar :-). Men det är just det man har husdjur till, att kunna skämma bort dem. Kul att ni börjar hitta rutiner som fungerar och ni ser ut att trivas ihop.

    Funderar om du skulle prova en mat jag använde till en katt jag hade för många år sen, som var lös i magen. Han blev bra av detta och fick äta det resten av livet. Det innbär lite jobb för dig, men katterna älskar det. Här är receptet:

    Lägg i hel strömming med inälvor och huvud, behöver inte rensas, i en kastrull. Fyll på vatten så det täcker fisken och låt koka tills fisken är mjuk. Under tiden mosar du sönder fisken så gott det går. Lägg i lite riven morot och koka det mjukt. Sen har du i lite havregryn och kokar det med, för att binda upp vattnet. Allt blir en gröt, som kan läggas i lagom stora förpackningar och frysas in till behov.

    Jag kokade på flera kilo strömming åt gången och frös in. Det luktar väldigt illa när det kokas, men katterna älskar det. Min Ferry blev bra i magen, efter lång tid med lös avföring och många veterinärbesök med test av olika mediciner och även koltabletter.

    SvaraRadera