söndag 22 april 2012

VÄLKOMMEN ATT LÄSA MITT INLÄGG EN GÅNG TILL

Hej på Dig !
Tycker Du att det är dags för ett inlägg. Kanske det är.Kan nog plita ner
några rader. Alla är så idoga och får till ett så gott som varje dag, så jag
har att läsa.

 Snart är den här helgen över. Vad har hänt. Ingenting. Egentligen.Kom
ut på en promis i går i alla fall.Hela femtio minuter. men jag gick inte med
mina stavar,spatserade runt och bort till butiken för att köpa grönt.
På vägen dit passerade jag en stor affisch den ser Du här. När den kommer vet
jag inte, spelar ingen roll ska inte dit i alla fall.På samma ställe som tivolit var vid
Påsk.
Gatan till vänster i bild är Klockarvägen.Höghusen till höger ligger på Prästgårdsvägen.
Och Du skymtar den nya butiken som öppnar den 26 April.



Äntligen får vi en riktig butik, För den andra vi hade i centrum Lemonata tände de
eld på två gånger. Även pizzerian Röda stenen. Nyöppnad med nytt namn Affes.
Ingen hamburgerbar längre.Men de säljer kanske det på Affes.Mig spelar ingen roll,
jag äter inte kött i alla fall.Det slutade jag med 2005.
Jag kommer i fortsättningen att storhandla på Maxi.Men sådant som är skrymmande
och tungt, kan jag lika väl köpa där.Så det gäller att ha kontanter hemma.
Där Netto nu ligger låg en bensinmack tidigare.När jag kom hit på sjuttiotalet låg GULF
där.Då behövde man inte tanka själv.Det var betjänad mack.

Fortsatte upp förbi hela den nybyggda butiken och en villa efter den ligger Al Kazazi.
Där jag handlar om det saknas mjölk, yoghurt frukt och grönsaker.Där finns varor från
främmande länder.Vet jag inte vad det  är, frågar jag.Ganska billigt.Men nu när Netto
öppnar.Får dom nog höja priserna.De är vänliga och trevliga mot mig, fast jag bara
handlar lite. Ser aldrig en"inföding". Mer än på sommaren då de har frukthandeln utanför.

Vädret kan vi inte göra något åt. Men nog är det bra trist med detta grå.Någon sa att det
ska bli sommarvärme i slutet på veckan. Våren ska komma sakta, björkarna ska inte slå
ut förrän 15 Maj. Men nu blir det väl tidigare.Det återstår att se.

Om det blev någon fångst i helgen, har jag inte fått reda på. Men för säkerhet plockade
jag ner allt en katt kunde göra, så nu har kökets väggar "gapat tomma".



Om den tavlan i plast skulle fara ner.Håller den,gardinerna hängde jag upp. Tur
att jag inte vistas i köket mer än när jag ska laga till något ätbart. Vänder ju ryggen till,
så jag slipper se eländet.






En kattfamilj vill jag ha.Om jag hade mer plats. Nöjer mig med att mata de hemlösa.
Det finns lika många kvar som vi fått in.Har mat åt dom.Som snälla sponsorer
skänkt.


Gör inte mig något att de står där-.I den med alla katterna på finns också mat.Det
var ju faktiskt jag som satte igång allt.Genom att "ropa på hjälp" med att få in de tre
kattungarna som jag matade i en Snöbärsbuske. Du som följt mina bloggar ett tag har
väl läst om det.

Har inte satt ett enda frö än.Hade ju tänkt ha Svartöga klättra på spaljen, på motsatta
sidan växer vildvin.


Förr om åren hade jag blommande fägring, så folk stannade upp, gick fram och
frågade var de lila blommorna hette.Det är likadana som finns i Turingelunden sa jag.
Men visste inte att de hade valt samma som jag.Det var en högväxande.Så kanske inte
så lämplig för en blomlåda.Försökt komma på vad den hette.Men den är borta ur minne.

Har tänkt efter och funnit den. Rondo hög.












,

1 kommentar:

  1. Ikväll kom det två åskknallar här, men inget regn, så det var kanske inte så nära inpå.

    SvaraRadera