tisdag 17 maj 2011

OVÄDERSMOLN MED REGN I

Och det är ju bra, då får jag lite gjort här hemma. Hade strykning att utföra sedan jag tvättade i Söndags.

Nu är det klart och vädret har klarnat.Det cirkulerar runt moln med  regn.Sedan blir det uppklarnade igen.

Fint, nu slapp jag vattna idag också.
Borde ju städa och damma. Men som vanligt skjuter jag upp det till en annan dag, måste verkligen ha lust för det.Jag som inte gjorde annat än städade hos andra och även hos oss.
I början tyckte jag det var jättekul att städa, det värsta var nog de tunga sopsäckarna att gå med dem i smala trappor. Och i träskor dessutom. Konstigt att jag inte ramlade och bröt benen. Varför det, jo för jag ramlar ju ofta, gjorde så förut,innan stavarna kom in i mitt liv. Jag som skämdes för dom.

Vet inte om jag skrivit om det förut.Men på dem gamla tiden då jag fortfarande drack och rökte, så sa jag att jag kommer aldrig att gå med stavar.Jag ska skaffa mig ett skateboard och 2 massagestavar, lägga mig på magen och staka mig fram med dem. Och så skrattade de som hörde mig berätta, att det ville dom se med egna ögon.Ja, det vore väl svårt att se det med andras. Men nu är det ingen alls som får se det. För jag går som alla.
-
Det går rätt så bra nu,känner mig lite starkare i ryggen och hoppas få upp rörligheten i knä/ben/fötter efter
några veckor på "gymsalen"/träningslokalen

Eva heter hon som visar mig hur jag ska göra.Hon tycker jag är duktig.Härligt med beröm.Katarina på stavgången berömmer mig också..


Därför har jag köpt mig en ryggsäck, måste ju ha händerna fria, när jag går stavgång.Är inte någon
 ryggsäckstyp precis. Men får väl vänja mig vid det efter bästa förmåga.Är van att dra shoppingvagnen efter mig. Eller bära i båda händerna.

Men skam den som ger sig, envis är jag. Har jag lyckats med allt annat, ska jag fixa det här också.

3 kommentarer:

  1. Hej! Tack för att du delar med dig av ditt liv. Jag tycker fortfarande att det är töntigt och pinsamt med stavar. Dumt av mig.

    SvaraRadera
  2. Du är flitig och en ryggsäck är jättebra, den bästa väska som någonsin uppfunnits. Köp dig en snygg och fin!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Ryggsäck är bra om man kan bära den. Jag får det inte tyvärr. De är superbra annars. Det finns många snygga så du har att välja på.

    SvaraRadera