tisdag 1 februari 2011

KONTROLL

Idag gjorde jag en stor kontroll över hur många bloggar som jag hanterar 180 st. varav en del ligger dolda.Hur många har jag inte koll på.En del har inte varit inne på sin blogg på flera månader ja till och med år.kanske de dött eller av någon annan anledning inte skriver i den längre.Några har ju bytt namn och adress.Varje vecka tillkommer det en ny blogg som jag känner för att följa.
Det har blivit en del matbloggar och bloggar om kostråd nu inför min speciella "bantning" fel uttryck.
ska jag ju kalla det för viktnedgångsförsök.

Det är inte så himla lätt låta bli att äta allt som jag tycker om.För det är just sådant jag inte får stoppa i mig.
Är en riktig liten gottegris, snaskoman, det finns säkert inget som heter så. Snaskomani, varför inte.Nu ska det vara fobi, tabu.Men det går inte ihop med mig.En del säger gör som barnen, ät bara på Lördagar.Nu har jag hållit mig undan godis och sötsaker en hel månad och även kolhydrater.Hur mycket har jag gått ner på den här tiden sedan jag startad den 11 Januari. Jo 2 kilo 4 hekto. 6 cm sammanlagt över de ställen på kroppen som jag mätt.Byst,Stuss,runtom magen och rumpomfång, v.lår, h lår. Rumpomfång läste jag hos Fru Venus, det lät så kul så det tog jag efter.Alla förstår nog vad det innebär.

Något fattas mig.Eller som Ronias Pappa sa när Skalleper gått bort, han fattas mig.

Jag har fått blåsor och bölder i tandkötter mer än jag hade förut.De här så tuberna man kan köpa på
Apoteket Aftex Aloclair Gel o.Aftamed oral gel. De ska hjälpa att ta bort den värsta smärtan.Men inte hjälper det så länge.Det är bara i underkäken jag har det. Räcker gott och väl.

Såret på örat som orsakades av att en frissa klippte mig för fyra år sedan och sedan nöp en sköterska mig,
på samma ställe.Det läkte och sårskorpan ramla av, då började det blöda för minsta beröring. Och så höll det på  tills jag med en remiss kom till en kirurg här i stan.Han lade en bedövning, skar bort vad det nu var och
sydde och så släppte bedövningen och jag skrek till,ligg still säger han.Inte lätt när det gör ont.Jag bet ihop.
Synd jag inte tittade i spegeln innan jag gick ut på stan, för jag såg folk tittade på mig, men förstod inte varför.
Håret låg ju för örat så det kunde de inte se.När jag väl kom framför en spegel, hajade jag till. Men hur i helskotta kunde halva håret vara så nerblodat.Samtidigt som jag blev förbannad, så blev jag full i skratt.
Kände ju att han hade torkat av där vid örat.Men trodde han hade lagt en skyddsduk över håret.Det hade
Han inte gjort alltså. Och till råga på allt så var mitt hår nytvättat och fint fönat.

Den skulle min Dr. skicka mig till igen. Nej tack.Aldrig jag sätter min fot där igen.Har hört värre historier
nu efteråt om honom.
I morgon ska jag alltså till en Dr. på öron-näsa -hals.För jag hade bara honom att välja på.Men jag tror
att han inte kan hjälpa mig för det här är ju utvärtes sår. Som han den som skar bort det vad det nu var,inte sänt det på analys.En ofarlig art av hudcancer sa min kvinnliga läkare.Hennes namn står på remissen.

Så det ska bli en annorlunda dag i morgon. Hoppas att bli avhjälpt naturligtvis.Någon bot och bättring i
alla fall vore önskvärt.Och hur det går, berättar jag i ett annat inlägg.

4 kommentarer:

  1. Varför får du sår och bölder på tandköttet? Det låter ju jobbigt...är det inget som en tandläkare skulle kunna hjälpa dig med? Vad använder du för metod för att gå ner i vikt? Har hört väldigt många som gått ner mycket i vikt av LCHF-metoden...

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra för dig!
    Problemet med att ha en Ahlgrens bil i keramik vore ju att man konstant skulle gå och vara sugen på en påse bilar ;0) För dom är ju så goda!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Jag håller alla tummarna för att det ska gå bra för dig!

    Styrkekramar till dig!
    Therese

    SvaraRadera
  4. Usch, när det krånglar med tandköttet är det inte kul, det känns så äckligt när det kliar och blöder i mun.
    Ja du, snaskoman, det skulle jag också kunna kalla mej...fy tusan vilken dålig karaktär jag har ibland! Eller jämt om det finns godsaker hemma...
    Tycker det var lite kul det där med rådjur du skrev på min blogg...och kattdamerna, de får vackert äta det om bjuds, torrfoder en burk då och då med kattmat blir det. Sommartid kan de dryga ut sin föda själva, eller Svea är det ju, Sigrid är rädd för allt vad råttor heter...
    Ha det så gott och ta väl hand om dej!!
    Kram

    SvaraRadera