onsdag 2 februari 2011

DET GÖR ONT

Ingen bot och bättring idag. 170:- och Dr. + en till Dr. titta vad det kunde vara.Många gissningar.Kirurgen i stan som jag var hos hade inte sänt det han skar bort till analys vilket är brukligt.Så nu står vi på ruta ett igen.Ända till 4 Mars får jag vänta för att bli opererad igen. Även denna gång ska det skäras bort.Berättade hur nerblodad jag var, inga skyddskläder fick jag på mig, eller op-mössa.Det är också brukligt sa denne läkaren.Berättade att bedövningen släppte och att det gjorde ont så det räckte och blev över.Bad mig ligga still.
Nä, den klåparen går jag inte till någon mer gång. Och det slipper jag nu.

Det här är ju bagateller jämfört med gallan, det var en titthålsopertion. Där var hela jag nersövd och inlagd i ättika, nej vad skrev jag.Hade varit inlagd tidigare i tre dagar på dropp. för jag hade till och från haft gallstensanfall. Det var nog det vidrigaste djävulska plågor jag haft efter födslovärkarna.Helt hjälplös kände jag mig.När jag pratade med akuten frågade de om jag hade kräkts.Nej jag spyr aldrig sa jag.Men då kan det inte vara gallan sa de.Så jag åkte inte in.Trodde jag skulle slita loss radiatorn från väggen så ini helvetes ont gjorde det.Och min Gunnar stod handlingsförlamad och kunde inget göra.Jag fick Voltaren stolpiller för att ta nästa gång det hände.Då sa Dr.när Du måste ta tre, åk in till akuten.Stanna inte hemma.Men jag åkte inte, för det var mitt i natten.Och på morgonen hade anfallet lagt sig.

Hade katt på den tiden, så på Bus-Anna att hon förstod att något var galet med mig, ville ha hennes kattskinn på magen.Men hon sprang och gömde sig, för jag skrek som jag var stucken av en bålgeting. Det har jag blivit, så jag vet att det gör ONT det med.Jag har låg smärttröskel.Så smärtor som är ingenting för andra
kan göra jävligt ont på mig.
Nu passar verkligen Lena PH´s Det gör ont in här.Så den placerar jag efter inlägget.
Fast konstigt nog så var det nästan bara på sena kvällen och halva natten som anfallen satte igång, aldrig på dagen. Då hade det varit lättare att ta sig till sjukhuset.

Jag blev opererad 2003 och har aldrig haft besvär efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar