torsdag 11 november 2010

Hej igen, den här gången lämnar vi det gamla bakom oss och tar fram lite nytt och färskt att skriva om. Vad jag älskar dessa bloggar.Tycker om att läsa deras berättelser och dagliga händelser.Alltid händer det något i vårat eget landet runt. Jo, vet att det kan bli tjatit med att skriva likadant varje gång.Men det tål att upprepas.Har så många föjebloggar att det tar två hela dagar att läsa alla. Ska det göras en kommentar till nästan alla.Ja, då finns det inte mycket kvar att skriva ett nytt inlägg i min egna bloggar. Har skaffat en till, där jag skriver ner mina barndomsbus, både snällt och lite dumt..Och fotobloggen, den kom till för min mobilblogg var oregistrerad.De bytte och bytte adress i ett. Igår överfördes de andra mobilfotona till mappar i bildarkivet.Har inte kollat hur det blev än.

For in till stan idag för att hämta ut medicin åt Dennis och sen till min kompis som bor i stan, hjälpa henne med att hålla lyseknappen,på vinden. Lyset slocknar efter ett tag.Skulle flytta lite saker till källarförrådet. När vi var klara med det drack vi kaffe och pratade lite.

Fasligt så knaggligt det var att gå ute på gångstigarna runt där jag bor.Aldrig att de tänker på oss fotgängare.
Bara att motorfordonen kommer fram.Plockade fram broddarna idag, fick ta  av dem när vi kom till stan.
Där var det ganska så bra underhållit hittills.
Vårvintern var bedrövlig. Höga vallar vid busshållplatserna, så man fick kliva upp på för att ta sig in i bussen, med risk att falla under den.Måtte det inte bli så även denna andra vinter i år.

Att vi står ut med två vintrar varje år. Har hänt vi haft gröna vintrar. Var väl så på -80talet, minns ej exakt vilket år men minns att Mammas rosor blommade en Jul vi firade i Vånevik i Småland på ostkusten.Där mina föräldrar bodde efter de sålt Statt i Vetlanda, -75 ända fram tills Pappa dog 1983 den 17 Mars.

Hoppsan nu blev det en tillbakablick igen, kan inte förstå det.Men det finns ju mer att skriva om som varit, än det som komma skall. Men att skriva varje dag, vad som händer och sker i mitt liv, blir nog en smula enformigt.

Så det får räcka för idag, fast det närmar sig kväll, kanske det finns någon kul dröm att berätta om i morgon, men om det säger folk, att det är egoistiskt att berätta sina drömmar man drömt.

Godnatt alla mina fina vänner, sov gott ! Så ses vi i bloggarnas värld,  nästkommande dag.

6 kommentarer:

  1. Visst är det lätt att halka tillbaka i minnenas värld! Men det är inte det sämsta minsann, man skulle önska att ungdomarna läste lite av det vi skriver, men de intresserar sig nog inte för våra "tantbloggar".

    Ha en fin kväll!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Menade du att du bodde i huset som Linda bor i nu i Vetanda ????

    Nattinatt..

    SvaraRadera
  3. Gröna vintrar har vi nästan jämt här,men förra året var ett undantag.
    Nej,jag tar inte med katten till jobbet,men vi är 6 peroner i denna familjen så här hemma är det fullt ös gygnen runt känns det som.Det blir inte långa stunder som djuren är ensamma eftersom A arbetar skift.

    SvaraRadera
  4. Hej Mi!

    Hoppas du har en mysig lördag.
    Här har snön smält bort och det är allmänt gråtrist så jag har sysselsatt mig med att göra trista innesysslor som aldrig blir gjorda när vädret är på topp, så ibland är det bra med dåligt väder! ;)

    Vad kul att du ska göra egna julkort, jag brukar skicka kort på barnen till släktingar och vänner men i år ska jag nog pyssla ihop några egna kort, blir så mycket mer personligt då.

    Ha det gott!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Tack tack söta du för gratulationerna till vårt 40 år i kärlek...

    Kram Rantamor.

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det härligt med alla "vänner" man fått här i blogglandia.
    Hoppas du drömde riktigt vackert.

    Kram Maidi

    SvaraRadera