torsdag 28 oktober 2010

CLAS OLSON

Vem kunde tro att något sådant skulle hända, just som jag sitter och läser mina bloggar,plötsligt blev det kolmörkt, bara datorskärmen lyste svagt.Men den slocknade också, försökte ringa på den fasta telefonen nej det gick inte.TUR att mobilen finns.Så jag började sms:a till några, ringde Dennis, Maud.Sonia ringde efter sms.Datorn gör att man sällan pratar i telefon. Några av mina vänner har ingen dator, dem ringer jag till en gång i månaden.Eller vi ringer varannan gång.

Nu blev jag varse, hur beroende man är av just el.För inte så länge sedan skrev jag just om elektriska apparater.Vad hade jag för nytta av dem nu.Många kanske har stormkök.Inte jag.Men en ficklampa köpte jag mig vid öppnandet av Clas Olsons butik här i stan.Nu när jag har den, handlar jag inte lika ofta som jag trodde jag skulle göra.För varje gång jag var ock besökte någon, frågade jag alltid efter Clas Olsson butiken.De har så fiffiga saker där, inte bara för karlar. Nu har dom ju allt mellan himmel och jord.Så nästa gång jag är i stan, ska jag kila in på butiken och köpa mig ett stormkök som jag kan ha. till hands om det blir fler strömavbrott.Och en batteridriven radio och  en ficklampa till.

1 kommentar:

  1. Ja men visst är man beroende av el! Särskilt om man bor på landet så försvinner den med jämna mellanrum nu på hösten, så då gäller det att vara väl rustad med kamin och värmeljus...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera