lördag 4 september 2010

OBJEKTET KINESISKA PUFFAR

Allt förlöpte som det skulle.Resan både till och från Skärholmen gick över förväntan bra.De hade satt in en extra buss, som jag kom med i sista minuten.Hade med kortet till William, som skulle fylla två på Fredagen, hade tänkt posta det där, men hittade ingen brevlåda, för jag såg ju inget. På ditvägen var jag halvblind, men hem dubbelt upp, fick droppar i båda ögonen, så jag såg lika lite på båda.mycket obehagligt. Hade behövt en ledsagare med mig.Jag trevade mig fram genom den vita dimman.Kom ut på fel ställe, baksidan där det gick bussar.Såg en som gick till IKEA. Men med den synen jag hade var det ingen ide´ att tänka ens på att handla något, såg ju inte.

Väl hemma i Södertälje igen, "hoppade" jag av på Nygatan och tog rulltrappan ner till Biblioteket.Där kollade jag upp böcker om Jenny Nyström.Hittade två stycken, om henne ska jag skriva i ett annat inlägg.

Sen tog jag ännu en rulltrappa ner till entre´plan.Pajas hette den de sålde Kinapuffar som Dennis ville ha.Köpte för 69:- Vad kilopriset låg på vet jag inte.Han skulle ju ha det i alla fall.Skulle tro 7.90/hg.I Dennis affär har de bytt leverantör, för godis och det finns inte med i sortimentet.Så nu blir det i Lunahuset, kan ju finnas fler ställen i stan.Godisaffärer vimlar
det av.Dennis har fått dille, på just sådana.Ris överdraget med mjölkchoklad. Börjar Du äta kan Du inte sluta, det blir bara fler och fler.

Synen kom så småningom tillbaka till halvblindhet.Fick en tid till 14 Oktober, men kunde ringa den 8/9 om det fanns ett återbud.Nu blir det laserop.Ännu ett intressant objekt jag får uppleva.

4 kommentarer:

  1. Då får man hoppas att de kan fixa dina ögon så du kan få se mycket bättre sen ... och att de gör det snart :)
    kram

    SvaraRadera
  2. hej igen :) den första fågel är en vanlig pilfink som sitter lite mörkt :)
    Sony a390 är en bra kamera .. jag har en Sony A500 .. de är inte så besvärliga att fota med ..det finns ju en auto också :) som man kan håller på med samtidig som man lär sig lite om kameran ..men detta är system kameror inte kompakt :)

    SvaraRadera
  3. Nu är de slut, de kinesiska puffarna, så han skicka mig till stan för att köpa nya.
    Och samtidigt ladda access-kortet med 300:-.Jag hade int tänkt åka så här varenda dag till x:et.Men han hittar alltid på något han behöver, så jag får åka iväg.
    Hade tänkt gå utomhus idag, nyfiken på de som gräver runt husgrunden, för en lägenhet har fått vattenläckage.
    Undrar om han verkligen gick ut.?

    SvaraRadera
  4. Det gjorde han inte, har ännu inte varit utanför sin ytterdörr.
    Ringde och bad om förlåtelse för i Lördags,hade ryat och skällt på kattkissklumparna i påsarna som stod i hallen.
    Han förstod att ilskan över att jag inte fick frysen som jag önskat.Det berodde nog på det, därför utskällningen.Pratar om att gå ut,men vet inte när......

    SvaraRadera