torsdag 9 september 2010

KÖPET SOM GICK OPP I RÖK

Har jag köpt mig en helt ozonfri frys skåp UPO. 1.995:- för att få hem den och bli av med den gamla, fick jag pröjsa 300:-. Kan inte hjälpas. Kunde ändå inte ta den på bussen eller i en TAXI. Hade först tänkt att rubriken skulle heta sparade slantar.Äsch tänkte jag, på 3 pensioner så har jag fått ihop så pass mycket att jag hade råd, att köpa mig en ny frys.Dels för den gamla, tror jag drar mycket el. och den är dyr.Och den har freon och jag hoppas den nya är fri från det.

Har faktiskt bara ett litet frysfack tillhörande kylskåpet.Det tillhör lägenheten. Frågade för tre år sedan, om jag kunde få det som andra grannar har.De sa; är det fel på det Du har då? Nej.Då får Du inget.De andra har kyl-och frys. Mitt måste gå sönder utan åverkan innan jag får ett nytt.

Så nu har jag köpt mig ett eget frys-skåp. Det gamla fick jag i present av mina arbetskompisar, när jag jobbade på kommunens återvinning,Kretsloppet.Det lämnades in för demontering.Men de kollade att det funkade, och så tyckte de att jag kunde få det.Detta var under tiden 1994-1997. Fick det som födelsedagspresent. Motorn låter som ett helt tröskverk.



Det är litet men räcker åt mig. Har ju facket i kylskåpet kvar om det kniper.

Som Du kanske vet så fick jag inget nytt. Körde igång dem gamla, och nu låter den bra, kanske var den lite förkyld !

5 kommentarer:

  1. Ja värdar är lite underliga som att man måste vänta ut det gamla tills det är totalhavererat.
    skönt att du kunde spara ihop pengar själv till ett skåp som du vill ha.
    Ha en skön helg:)

    SvaraRadera
  2. Trodde jag skulle komma till ett fredagstema här, via länk från Sinneskattens sida. Men icke sade Nicke.

    SvaraRadera
  3. Det blev en "GLURP" De ringde från butiken att just mitt frysskåp fått en stor transportskada, hela dörren borta.Så jag får ingen ny frys förrän i November tidigast.Lite besviken, men det var väl inte meningen att jag skulle ha det.Får pengarna tillbaka. Ska jag ett annat billigt frysskåp.Gillar inte att bli lurad.Min vanliga otur.

    SvaraRadera
  4. Kul att du gillade mina bilder från vår fjälltur :)

    Nu måste jag kika runt lite här hos dig.

    Önskar dig en trevlig helg!

    /helena

    SvaraRadera
  5. Aj då, det där lät ju inte bra... trist när man har ställt in sig på nåt o så blir det bara pannkaka.

    SvaraRadera